مدیرکل میراث‌فرهنگی استان؛

۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث هتل بوتیک عمارت قائم تبریز سرمایه‌گذاری شد

1400/05/31 - 16:27 - کد خبر: 49430
هتل بوتیک عمارت قائم تبریز

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی هتل بوتیک عمارت قائم تبریز، گفت: حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای اجرای این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این هتل بوتیک در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۴۰ مترمربع با زیربنای ۷۳۵ مترمربع احداث‌ شده و تمام نمادهای طراحی و معماری ایرانی اسلامی به زیبایی در آن به کار رفته است.
وی با اشاره به اینکه این هتل زیرساختی بی‌نظیر برای معرفی هویت، فرهنگ و تاریخ ایرانی - اسلامی به گردشگران خارجی و داخلی است، اظهار داشت: احداث این هتل ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان نقش به سزایی ایفا می کند.
 حمزه زاده، با بیان اینکه ساخت این بنا یادآور اهمیت صیانت از ریشه‌ها و داشته‌های تاریخی، صنایع‌دستی و معماری ایرانی است، ادامه داد: این هتل دارای یک سوئیت ۲ خوابه و چهار اتاق مجزا است که پس از اعمال تغییراتی جزئی به بهره‌برداری می رسد.
وجود افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، آذربایجان شرقی را در ردیف ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری قرار داده است.
در سال‌های اخیر و با استقبال سرمایه‌گذاران، روند هتل‌سازی در این استان بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده است.
در سال های اخیر تعداد هتل‌های استان از ۳۲ مورد به ۶۶ هتل افزایش یافته است و در زمان کنونی نیز ۲۸ هتل در سطح استان در حال ساخت است.
انتهای پیام/

پژوهشیار