خطیب:

وزارت اطلاعات باید در چهارچوب بیانیه گام دوم حرکت کند

1400/05/31 - 12:52 - کد خبر: 49407
عکس

نصر: وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و تشکیلات حاکمیتی است و باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور و بروز کند و تداوم یافته و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب روز یکشنبه در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی جایگاه وزارت اطلاعات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، گفت: دفاع و مخالفت نمایندگان را برای جلب رضایت الهی و خدمت به ملت می‌دانم و از همه نمایندگان تقاضا دارم در ادامه راه و اگر مورد لطف‌شان که رای ملت است، قرار گرفتم، با نکته‌سنجی، دقت، یاری، نقد و پیشنهاد بنده را مورد حمایت قرار دهند .
وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: سربازخانه گمنام امام زمان و سربازان گمنام امام زمان تمام تلاش و زحمات خود را وقف امنیت این کشور کرده‌اند و در مصاف با دشمنان، توطئه‌ها، فتنه‌ها و سرکردگان جبهه استکبار، گروه‌های مسلح و مزدوران جاسوسی از جان خود مایه گذاشته و آبرو و نفس و جان خود را تقدیم کردند. لازم است از شهدای مجموعه وزارت اطلاعات در اینجا ‌یادی کرده باشم که غریبانه به شهادت میرسند و نام مبارکشان نیز غریبانه می‌ماند.
 خطیب با قدردانی از رییس جمهوری بابت اعتماد به خود و انتخاب او در جمع سربازان گمنام برای فعالیت در کابینه مردمی در جهت قدم برداشتن برای ایران مردمی، گفت: شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و بین الملل و امنیت ملی یک منظومه در هم تنیده است که به طور شتابان همواره در حال تغییر در پدیدارها و عرصه‌های متنوع و متکثر موضوعات امنیتی و راهبردی است.
 وی افزود: وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین شقوق متنوع امنیتی و هوشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه جانبه، ابعاد پیچیده لایه‌های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی، فرا ملی و منطقه‌ای شناسایی کند و لازمه بالندگی تحولی است که پویایی، پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهان اطلاعاتی کشور را می‌طلبد.
 وزیر پیشنهادی اطلاعات اضافه کرد: وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و تشکیلات حاکمیتی است بنابراین باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور و بروز یافته و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن ۱۰۰درصدی به تعبیر رهبر فرزانه برنامه تحولی خود را عملیاتی کند.
خطیب تصریح کرد: سربازان گمنام، نیروهای جهادی و انقلابی با مجاهدت‌های خاموش خود این اهداف را در مسیر راه نورانی امام راحل و منویات حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیری کرده و براساس خواست ملت ایران در چارچوب این دولت منتخب قدم خواهد برداشت و امیدواریم با حمایت، توجه و اتکایی که به آرای مردم و مجلس شورای اسلامی داریم بتوانیم قدم‌های جدی‌تر، حساس تر، تخصصی‌تر و پیچیده‌تری را در اجرای ماموریت نظام برداریم.
 وی ادامه داد: امروز نظام بین المللی در حال پوست اندازی تمام عیار است و مولفه‌های قدرت پوشالی نرم و سخت غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول و ریزش است. شکست‌های پی در پی اطلاعاتی و ناکامی‌های دکترین نظامی شیطان بزرگ و اذناب منطقه‌ای غرب آسیا و نمونه بارز آن در افغانستان و سردرگمی آشفته غرب در رویارویی با قدرت‌های نوظهور آسیا بیانگر این واقعیت بزرگ است که این روند به یمن بیداری اسلامی و خیزش نهضت‌ها و جنبش های مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه ملهم از اندیشه راهبردی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی در حال گسترش است و این بدان معنا است که شیطان بزرگ و نوکرها و مزدوران وابسته به آن به طراحی و پیاده سازی برنامه‌ها و توطئه‌های رنگارنگ خود تداوم می‌بخشند.
وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات گفت: دشمن قسم خورده با بهره‌گیری از عوامل نفوذی سکولار و وابسته به غرب و جریانات برانداز با هدف بی‌ثبات سازی کشور درصدد تقابل گرایی و ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به کشمکش و بحران است که با درایت، تیزبینی و هدایت‌های حکمیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بصیرت و هوشمندی مردم انقلابی این توطئه‌ها و فتنه‌ها خنثی گردیده و خنثی می‌شود.
خطیب با بیان اینکه نظام اسلامی در مقابل دیدگان و سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر با سنگین‌ترین و بی سابقه ترین وجوه تروریسم رسمی دولتی وقیح مواجه بوده است، گفت: رییس جمهور تروریست آمریکا رسما در جریانات تبلیغات انتخاباتی به ایجاد جریانات تروریستی و تکفیری اذعان می‌کند و آشکارا دستور ترور و به شهادت رساندن سرداران مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابوالمهدی را صادر کرده و سردمداران رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نیز ترور دانشمندان و شهید محسن فخری زاده را برعهده می‌گیرند.
 وی ادامه داد: از سوی دیگر در بزرگترین پروژه جنگ و تروریسم اقتصادی، اعمال تحریم‌های وحشیانه و ظالمانه و حتی تحریم دارویی علیه ملت بزرگ را اجرا می‌کنند و با تروریسم رسانه‌ای و تبلیغاتی به منظور تطهیر این اقدامات و تروریست های وابسته به آنها تلاش می کنند.
خطیب گفت: دشمن با امکانات فناورانه در حال توسعه دشمنی و مخاصمه و خصومت علیه نظام مقدس است بنابراین در این شرایط باید با تمام وحدت و اتحاد در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای مقابله با نفوذ و رسوب اعیادی بیگانگان و تمام توطئه و نقشه‌ها وسناریوهای امنیتی آنها و شیطان بزرگ مقابله و مبارزه جدی کرد و نیاز به یک اقدام فعال دارد.
وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: باید برای مقابله با وادادگی‌ها و دلدادگی‌ها به غرب و سوء مدیریت‌ها و ترک فعل‌های سوال برانگیز، امید و اعتماد غیر معقول به دشمن، دست اندازی به اموال عمومی و بی تفاوتی به حیف و میل بیت المال ، بی توجهی به آستانه تحمل مردم در زیر فشارهای طاقت فرسای معیشتی ،‌اقتصادی تلاش کرد.
وزیر پیشنهادی اطلاعات خطاب با اشاره به برنامه خود به نمایندگان گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت اطلاعات صیانت از مردم ایران و صیانت از دارایی‌های این ملت است. یکی دیگر از وظایف بنده انقلابی کردن تشکیلات اطلاعاتی و همپا کردن مردم در اطلاعات و همراه و همیار کردن آنان با مجموعه سربازان گمنام کشور در تامین امنیت این کشور است.
وی گفت: وظیفه‌ام این است که تامین امنیت عمومی، آزادی‌ها، حریم خصوصی، رضایت عمومی، حقوق ادیان و اقوام و مذاهب، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه ایران اسلامی را محترم بشمارم و از آنها صیانت کنم.
خطیب ادامه داد: همچنان که شعار دولت مردمی است همه تلاش مجموعه را در حمایت از تولید ملی بسیج می‌کنم و بر این نکته توجه دارم که یکی از موانع اصلی در مانع زدایی در این سال، معضل فساد اقتصادی است و باید همه تلاش اقتصادی وزارت در این جهت بسیج شود.
وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: نکته دیگر این است که همراهی، هم‌افزایی و تعامل با جامعه اطلاعاتی و جهت‌دهی مجموعه به مسیر صحیح خود، ایجاد تحول و اصلاح در آن مجموعه را در برنامه‌ها و اولویت‌های خود بگنجانم. تحقق این موارد به سرمایه اصلی مجموعه اطلاعاتی یعنی نیروی انسانی و سربازان گمنام وابسته است و امیدواریم بتوانیم با تحول مدیریتی و بالندگی در مجموعه، شرایطی ایجاد کنیم که وزارت اطلاعات در اجرای شعار تحول رئیس جمهور محترم پیش‌قدم باشد.
وزیر پیشنهادی اطلاعات اضافه کرد: از اینکه توفیق شده امروز در خدمت شما نمایندگان مردم باشم سپاسگزارم و متعهد می‌شوم انتقادات شما را برای تحقق رهنمودهای راهبردی رهبر انقلاب اسلامی در جهت جلب رضایت و آسایش ملت عزیز با یک حرکت جهادی و انقلابی ارائه کنم.
خطیب گفت: پس از توفیق کسب مدال افتخار خادمی حضرت امام رضا (ع)، مجدد توفیق پیدا کردم و بر من تکلیف کردند به سربازخانه جهاد و مبارزه برگردم و در این وزارت خدمتی ارائه کنم. این امر منوط به رای اعتماد شما است. مجددا از تلاش همه کسانی که در دفاع و نقد اینجانب کوشیدند تشکر می‌کنم و آن را راهنمایی برای اجرای بهتر کارنامه خود می‌دانم.اگر جان ناقابلی دارم، وظیفه‌ام فدا کردن آن برای این نظام و رهبری است؛ بنابراین اگر به من اعتماد کردید تا پای جان تلاش خواهم کرد درغیر این صورت همچنان مدال افتخار خدمت شمس الشموس امام رضا (ع) را بر سینه دارم.
 وی از همه نمایندگان خواست تا مبتنی بر یک برنامه ارائه شده توسط رئیس جمهوری و به منظور حفظ انسجام کابینه مردمی و بر هم نخوردن پیوستگی کاری وزرای پیشنهادی در مقطع کنونی به کلیه لیست پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد داده شود تا با اعتماد به نمایندگان ملت و همراهی و معاضدت و هم افزایی دو قوه مسیر بهبود شرایط کشور فراهم شود و امید به کشور برگردد.
انتهای پیام/

پژوهشیار