نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی؛

عملیات اجرایی راه آهن اردبیل-پارس آباد از سال آینده شروع می شود

1400/05/31 - 11:06 - کد خبر: 49395
ریل گذاری، ریل

نصر: نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: طی مذاکره با وزیر پیشنهادی راه و شهر سازی مقرر شد عملیات اجرایی راه آهن اردبیل-پارس آباد از سال آینده شروع شود.

به گزارش نصر، صدیف بدری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار افزود: مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام و اجرای آن از سال آینده  پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.
وی اظهارکرد: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و با ادامه احداث آن تا گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان در واقع  کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.
بدری از اخذ ردیف ملی برای پروژه راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان  در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:با اتصال راه آهن اردبیل به مغان و رسیدن به مرز ایران و جمهوری آذربایجان در واقع شاهد تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب کشور در استان اردبیل خواهیم بود.
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره تکمیل راه آهن اردبیل-میانه گفت:تلاش بر این است امسال این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد از طرفی هم پیگیر هستیم اتصال خط ریلی اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان هم  قطعی شود.
بدری با بیان اینکه تکمیل پروژه راه آهن اردبیل-میانه،راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها از جمله مطالبات اصلی مردم استان اردبیل از دولت جدید می باشد افزود:با روی کار آمدن دولت جدید  امید است مطالبات اصلی مردم استان از دولت تحقق یابد چرا که زیرساخت‌های لازم برای برخی از طرح‌ها فراهم شده و با یک جهش و اراده قوی می‌توان این طرح‌ها را به سرانجام رساند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل گفت: تصویب نهایی این لایحه مطالبه اصلی مردم استان بود که  با تایید مصوبه مجلس، قابلیت اجرایی پیدا کرده در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان فراهم شده و امید است راه‌اندازی آن در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه منجر شود.
بدری با بیان اینکه با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری توان صادرات محصولات کشاورزی به میزان سه میلون تن در استان اردبیل افزایش خواهد یافت، افزود: منطقه آزاد تجاری، صنعتی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل بوده و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌ جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار