یادداشت/

ایجاد مجتمع رسانه‌ای تبریز، پایانی بر دغدغه های اصحاب رسانه

1400/05/31 - 10:36 - کد خبر: 49392
طاهر خیری

نصر: با تصمیم اعضای شورای شهر دوره ششم، مجتمع رسانه‌ای تبریز برای اسکان رسانه‌های این کلانشهر راه اندازی می‌شود. خبری مسرت بخش برای اهالی رسانه که سالهاست مهمترین دغدغه شان مکان یابی مناسب برای محل کارشان و نیز پرداخت اجاره بها است.

اصحاب رسانه این اقدام مثبت شورای شهر را به فال نیک می گیرد و امیدوار است هرچه زودتر طرح شفافیت و حمایت از رسانه‌های تبریز پس از تدوین به صورت سند به شورا ارائه و در کمیسیون تخصصی بررسی شود تا عملیاتی گردد. قرار است تا زمانی که طرح احداث مجتمع رسانه‌ای تبریز آماده شده و در بودجه شهرداری لحاظ شود، یکی از اماکن این نهاد برای رسانه‌ها اختصاص یابد.
واقعیت این است که رسانه‌ها علاوه بر هزینه های دیگر ماهیانه مبالغ بالایی را برای اجاره‌بها پرداخت می‌کنند که ایجاد مجتمع رسانه ای باعث می‌شود در هزینه ها صرفه جویی و مهمترین دغدغه آنها رفع شود. امیدواریم حمایت اصولی از رسانه ها چه از طرف شورا و چه از طرف هر نهاد یا سازمانی که باشد تحقق یابد و عملی گردد.
اصحاب رسانه از مسئولان استانی انتظار دارند اگر حمایتی صورت می گیرد این حمایت ها بر اساس عدالت و انصاف باشد. چه متاسفانه این حمایت ها در گذشته بر اساس عدالت نبوده و رسانه های بسیاری از شهرمان از حمایت های مسئولان ذی ربط منتفع نشده اند.
به هر حال اکنون بسیاری از رسانه های شهرمان در مناطق مختلف سطح شهر مستقر هستند و چه بسا که دفتری در منطقه ای از تبریز اجاره کرده اند که مناسب و در شان جایگاه فرهنگی آنها نیست. این پراکندگی وجود دارد و فعالان رسانه ای برای تهیه گزارش و خبر مجبورند مسافت ط.ولانی از یک نقطه به نقطه ای دیگر طی کنند.
به نظر می رسد با ایجاد مجتمع رسانه‌ای در تبریز در آینده ای نزدیک مشکلات تردد و اسکان رسانه ها رفع و یا به حداقل برسد و اصحاب رسانه در هزینه های جاری خود کاهش چشمگیری را شاهد باشند. هر چند باید متذکر شد در صورت ایجاد مجتمع رسانه‌ای در تبریز ، فعالان رسانه ای این شهر ذره ای از مسئولیت اجتماعی شان در انعکاس مطالبات شهروندان از مدیریت شهری عقب نخواهند نشست و همچنان قلم شان بر دایره نقد و طرح مشکلات شهری خواهد چرخید.

طاهر خیری
انتهای پیام/

پژوهشیار