مدیر شبکه بهداشت:

همه تخت‌های بیمارستان اهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته است

1400/05/31 - 11:05 - کد خبر: 49385
ویروس کرونا

نصر: مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: همه تخت‌های بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

به گزارش نصر، محمد میرزاپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بخش های کرونایی بیمارستان اهر هم اکنون ۱۲۱ نفر است، اظهار کرد: تعداد موارد مثبت شناسایی شده در شهرستان ۹ هزار و ۸۴ نفر رسیده که از این تعداد هفت هزار و ۵۹۷ مورد در مناطق شهری و یک هزار و ۴۸۷ مورد در روستاها ثبت شده است.
وی افزود: آمار فوتی کرونایی در اهر از زمان شیوع به ۲۷۵ نفر رسیده که ۲۲۲ نفر از این تعداد شهری و ۵۳ نفر روستایی هستند.
میرزاپور گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده با علایم مشکوک به کرونا بیش از ظرفیت پذیرش بیمارستان است و هر روز بین ۲۵ تا ۳۰ نفر به دلیل عوارض حاد بیماری بستری می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه منفی بودن تست، رد کننده ابتلا به بیماری نیست و در تجمعات اخیر، ویروس در کل شهرستان گردش داشته است، ادامه داد: هر فردی علائم سرماخوردگی شامل تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد و تنگی نفس ارد، مبتلا به بیماری کروناست و باید خود را قرنطینه کند و در صورت شدید بودن علائم به بیمارستان یا مرکز ۱۶ ساعته مراجعه و خود را تا ۱۴ روز قرنطینه کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر همچنین از افراد بالای ۴۷ سال که نسبت به واکسناسیون اقدام نکرده اند خواست تا به نزدیک‌ترین مرکز سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار