یادداشت/ نگاهی به یک معضل مدیریتی در شهرداری کلانشهر تبریز؛

هفت خبیث شهرداری تبریز!

1400/05/30 - 23:08 - کد خبر: 49372
میدان ساعت تبریز

نصر: بازی هفت خبیث یکی از بازی های گروهی است که طرفداران بی شماری در سراسر دنیا دارد. 

بازی هفت خبیث یا هفت کثیف که معادل انگلیسی آن اونو است، با کارت انجام می شود و در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد.
ادبیات هفت خبیث برای اولین بار از سوی صادق نجفی شهردار اسبق تبریز وارد ادبیات این مجموعه خدمات رسان شد.
آنموقع شهردار وقت تبریز تعدادی از افرادی را که به دلیل نفوذ در لایه های مختلف شهرداری تبریز همواره پست های مدیریتی را قبضه کرده و خود را ماندگار کرده بودند با عنوان هفت خبیث انتقاد کرد.
جالب اینکه خود وی نیز نتوانست در مقابل آنان مقاومت کند و همچنان پست های مدیریتی از قرق این هفت چهره مطرح خارج نشد تا جایی که با برخوردهای دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی تاحدودی ترکیب مدیریت ها در شهرداری بهم خورد و ایرج شهین باهر بر کرسی شهرداری کلانشهر تبریز  نشست.
وی در حالی بر مسند شهرداری تبریز نشست که شعار تغییر مدیران و برخورد با افرادی که چهره های خبیث از سوی نجفی مطرح شده بودند حداقل انتظار از وی بود.
شاید یکی از نقطه های مثبت مدیریت پر انتقاد شهین باهر همین برخورد با هفت خبیث و برهم زدن معادله تقسیمات مدیریتی بین آنان بود.
اگر چه شهین باهر هم با ایجاد فرصت های جدید مدیریتی تلاش کرد این مدیران را از خود راضی نگه دارد ولی در طول چهار سال گذشته آنان تلاش کرده اند در انتصاب مدیران نقش آفرینی کنند.
در روزهای اخیر هم که روح الله دهقان نژاد عضو شورای اسلامی شهر تبریز از برخی استخدام های طایفه ای در شهرداری تبریز پرده برداشت ؛ احتمالا اسامی برخی از این ها نیز در جمع شان باشد چرا که به دلیل احساس خطر اقدام به فسق قرارداد برخی از اقوام خود با شهرداری تبریز کرده اند.
همچنین این طایفه شهرداری در برهه حساس انتخاب شهردار نیز سکوت نکرده و آن را فرصتی برای حیات دوباره خود تلقی کرده اند؛ جلسات متعدد با یکی از کاندیداها که اتفاقا سرپرست فعلی شهرداری تبریز نیز است موجب شده تا برچسب حمایت هفت خبیث از وی را در مجموعه شهرداری تبریز پررنگ تر و بر آرای اعضای شورا نسبت به وی نیز اثر گذارد.
بی تردید اگر نام این هفت خبیث علنی شود ؛ نقش و‌تاثیرشان در برخی انتخاب مدیران، پیمانکاران و استخدام های شهرداری تبریز بر همگان بیش از پیش عیان خواهد شد.
سرنوشت مدیریت کلانشهر تبریز با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و تاریخی چند هزار ساله هم اکنون در دستان ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر تبریز است تا انتخابی شایسته و در خور نام و‌تاریخ شهر تبریز انجام دهند؛ بی شک امروز نباید اجازه داد کسانی که تلاش دارند با استخدام های طایفه ای بیت المال شهروندان تبریزی را به گروگان بگیرند؛ در تحقق نیات پلیدشان موفق شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار