مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

دامداران و مرتع‌داران آذربایجان‌شرقی پروانه چرای خود را تمدید کنند

1400/05/30 - 15:58 - کد خبر: 49356
چرای دام

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: دامداران، مرتع‌داران و بهره‌برداران مجاز باید تا هشتم آذرماه سال جاری نسبت به پرداخت عوارض قانونی و تمدید پروانه چرای خود اقدام کنند.

به گزارش نصر، رحیم مهردادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه جدید فنی اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور، اگر دامداران، مرتع‌داران و بهره‌برداران مجاز، نسبت به پرداخت عوارض قانونی پروانه چرای خود بر اساس ظرفیت دام و واحد دامی اقدام نکنند پروانه آنان باطل و مرتع مربوطه بلامعارض اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس شیوه‌نامه قبلی، هر دامدار مجاز اگر سه سال متوالی یا پنج سال متناوب به واریز پرداخت عوارض قانونی در پروانه چرا اقدام نمی‌کرد، پروانه اش ابطال می‌شد ولی در شیوه‌نامه جدید و بر اساس مقررات و قوانین ابلاغی به علت وضعیت کرونایی، به جای یک فصل چرا، یک سال مهلت دارند تا عوارض را پرداخت کنند.
مهردادی خاطرنشان کرد: هزینه تمدید پروانه چرا ۲ هزار و ۱۰۰ تومان است و به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سماک وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات منابع طبیعی نیست.
به گزارش ایرنا، مراتع آذربایجان‌شرقی با وسعت ۲.۴ میلیون هکتار به صورت ییلاقی، میان‌بند و قشلاقی بوده که اداره‌کل منابع طبیعی با اقدامات ممیزی، دامدار قانونی را شناسایی و با در نظر گرفتن ظرفیت مرتع و فصل چرا پروانه مرتعداری صادر می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار