معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

گزارش ابتلای جدید بیش از ۱۰۰۰ نفر به کرونا در آذربایجان شرقی

1400/05/30 - 09:24 - کد خبر: 49315
ویروس کرونا

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که روزانه بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان گزارش می‌شود، گفت: متاسفانه تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در استان از ۱۵۰۰ نفر گذشته و روزانه بیش از ۱۳ نفر فوتی ناشی از ابتلا به کرونا را داریم.

به گزارش نصر، دکتر عباسعلی درستی جمعه شب ۲۹ مردادماه، با اشاره به تداوم وضعیت صعودی بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: از این نظر فعلا سی‌امین استان کشور هستیم.
 وی با انتقاد از پایین بودن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، افزود: از مردم خواهشمندیم تا ضمن استقبال از واکسیناسیون، حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کمترین تلفات را داشته باشیم، زیرا نباید مردم فکر کنند که واکسیناسیون به تنهایی کافی است.
وی ادامه داد: واکسن‌های کرونایی که در ایران و استان استفاده می‌شوند، همان واکسن‌هایی هستند که به طور معمول در دنیا تزریق شده و تقریبا به همان میزان در کاهش ابتلا و مرگ و میر کارایی دارند.
درستی با اشاره به برخی شبهات معاندین در خصوص واکسن‌های تزریق شده در کشور، گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی و یا عوارض شدید ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان گزارش نشده و ضمن این‌که از زمان آغاز واکسیناسیون تا به حال، هیچ‌ مورد فوتی در بین کادر درمان را نیز نداشتیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار