مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

کاهش تردد مسافری ناوگان حمل و نقل عمومی به یک سوم با جدیت اعمال می‌شود

1400/05/27 - 10:31 - کد خبر: 49262
مسافرت، حمل و نقل جاده‌ای

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای راهداری بر اعمال کاهش تردد مسافری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان به یک سوم به صورت جدی نظارت می‌کنند.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: این اقدام در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونای کشور به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پنجم شهریور انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تردد بین شهری هموطنان با وسائط نقلیه شخصی از استانی به استان دیگر نیز تا پنجم شهریور ممنوع است، اظهار داشت: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مدت نطارت های میدانی و سیستمی بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان را تشدید کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نظارت بر اجرای مصوبه اخیر و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سفرهای بین شهری ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری حساسیت ویژه ای دارد و این اداره کل بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مبدا، حین سفر و مقصد سفر سختگیرانه نظارت می کند.
علیزاده، با تاکید بر رعایت دقیق این مقررات توسط دست اندرکاران حمل و نقل مسافر شامل شرکت ها و رانندگان ادامه داد: این اداره کل با استفاده از همه ظرفیت ها و هم افزائی نیروهای عملیاتی بر تامین ایمنی و سلامت عملیات حمل و نقل در استان دار این ایام اقدام می کند.
در زمان کنونی ۶۹۳ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل مسافری آذربایجان شرقی فعالیت می کند.
این استان دارای ۲۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار