فرماندار اسکو خبر داد:

کندوان بسته شد

1400/05/26 - 11:34 - کد خبر: 49237
کندوان

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: کندوان، عنصرود و روستاهای واقع در محورهای گردشگری تا ۵ شهریور بر روی گردشگران بسته است.

به گزارش نصر، بابک رضی منش، فرماندار این شهرستان در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: متاسفانه موارد مثبت روزانه در حال افزایش بوده و به ۱۲۰ نفر در روز رسیده و ظرفیت بیمارستان شهرستان نیز در حال تکمیل است.
فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه نباید اجازه دهیم عادی انگاری بر شهرستان حاکم شود افزوو؛ متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است و این موضوع یک زنگ خطر جدی است و در صورت تداوم این شرایط می تواند بحران بسیار سخت و اتفاقات ناگوار غیر قابل تحمل برای شهرستان رقم بزند.
بابک رضی منش گفت؛ کلیه بازارهای هفتگی، پارکها و بوستانهای شهری، تفرجگاه ها، تئاترها، موزه ها تا مورخه سی ام مرداد ماه امسال تعطیل و شهرداری ها به همراه نیروی انتظامی شهرستان بر این امر نظارت کامل خواهند نمود.
 فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه کلیه اصناف و گروه های شغلی به جر گروه یک(مشاغل ضروری)فعالیت همه اصناف و شرکت های خصوصی تا روز شنبه مورخه سی ام مرداد ماه تعطیل و کمیته های ستاد شهرستانی با همکاری اتحادیه ها و اداره صمت بر آن نظارت خواهند نمود.
وی به تعطیلی ادارات و کارکنان دولت در دستگاه ها و سازمان ها و نهادها از روز دوشنبه تا شنبه هفته آینده، برابر تصمیم ستاد ملی اشاره و تاکید نمودند؛ فقط دستگاه های خدمات رسان  و ارائه دهنده خدمات ضروری صرفا با یک سوم نیروی انسانی برابر وظایف محوله در آماده باش خواهند بود.
 رضی منش ادامه داد؛ تردد خودروهای شخصی به شهرهای قرمز و نارنجی بین استان از ساعت ۱۲ روز یکشنبه تا ساعت 24 مرداد ماه امسال تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم شهریور ماه ممنوع است؛ افزود: در راستای ضمانت اجرایی این مصوبه صرف نظر از وضعیت قرمز یا نارنجی جریمه یک میلیون تومانی اعمال خواهد.
فرماندار شهرستان اسکو اظهار داشت؛ با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی شهرستان و در راستای طرح تشدید محدودیت، محدودیت تردد در روستاهای محور گردشگری شهرستان اعمال خواهد شد افزود‌؛ در این راستا روستای توریستی و تاریخی کندوان، عنصرود و سایر روستاهای محورهای گردشگری تا تاریخ  پنجم شهریور ماه به روی مسافران و گردشگران بسته خواهد بود.
رضی منش در خاتمه با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به خصوص استفاده مستمر از ماسک در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)افزود؛ برابر تصمیم ستاد ملی کرونا مراسم عزاداری در اماکن سربسته (با هر کد ارتفاعی) ممنوع و دسته روی و جابجایی هیات ها و هر نوع مراسم مستلزم تجمع ممنوع می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار