عضو مجلس خبرگان:

ارادت حضرت عباس(ع) به امامت درس گرفتنی است

1400/05/25 - 22:47 - کد خبر: 49214
عکس

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۶۹ سوره نساء، حضرت عباس (ع) را بر اساس تفسیرهایی از قرآن کریم در ردیف صالحین توصیف کرد و گفت: ارادت قمر منیر بنی هاشم به امامت درس گرفتنی است.

به گزارش نصر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی شامگاه دوشنبه در آیین عزاداری در محوطه باز مسجد جامع این شهرستان که از طریق صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی به صورت زنده پخش شد، افزود: عزاداری‌ برای حضرت عباس (ع) از جمله آیین «وای عباس» در آذربایجان از جایگاه ویژه برخوردار است و مردم این خطه باید در آستانه تاسوعای حسینی از منش این پرچم‌دار امام حسین (ع) الگو بگیرند.
وی به نقل از امام صادق (ع) بصیرت، شجاعت و ایمان راسخ را جزو ویژگی‌های حضرت عباس (ع) بیان کرد و اظهار داشت: همین ویژگی‌ها و پیروی از امام دوران موجب شد تا به جایگاه والا برسد.
امام جمعه مراغه ادامه داد: حسین (ع) برای حضرت ابوالفضل بالاتر از برادر و در جایگاه امام قرار داشت و ایشان به خوبی به مقام امامت واقف بود.
آیت‌الله پورمحمدی همچنین از عزاداران حسینی و مرثیه‌خوانان آذربایجان خواست تا در وصف سالار شهیدان سخنانی در شان و جایگاه امامت بر زبان جاری کنند.
وی به بخشی از وقایع ظهر عاشورا نیز اشاره و بیان کرد: ام‌البنین چهار فرزندش از جمله حضرت عباس (ع) را در کربلا از دست داد اما خبر شهادت امام حسین(ع) بیش از همه برایش دردناک بود و همین واقعه نگاه متعالی‌اش به جایگاه امامت را به خوبی نشان می‌دهد.
وی فرازی از زیارتنامه قمرمنیر بنی‌هاشم را نیز قرائت کرد که در آن مومنان خطاب به این انسان صالح خدا درود می‌فرستند و افزود: خبر شهادت حضرت عباس (ع) به عنوان یک انسان صالح نیز تا حدی امام حسین(ع) را تحت تاثیر قرار داد که ایشان فرمودند که با شهادت عباس کمرم شکست.
به گزارش ایرنا مداحی و سینه‌زنی ضمن رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از دیگر بخش‌های این آیین عزاداری در محوطه مسجد جامع این شهرستان بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار