سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز:

سایت‌های تلفن همراه تبریز ساماندهی و دکل‌های مخابراتی تجمیع می‌شود

1400/05/25 - 20:44 - کد خبر: 49209
دکل موبایل

نصر: سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سایت‌های تلفن همراه و تجمیع دکل‌های مخابراتی در این شهر، گفت: در این راستا دکل‌های پرظرفیت جدید جایگزین دکل‌های قدیمی می‌شود.

به گزارش نصر، میریحیی نوحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به رسالت این سازمان در ساماندهی و صدور مجوز نصب و راه‌اندازی دکل‌های مخابراتی (BTS) در کلانشهر تبریز، افزود: این طرح با رعایت مقررات و اصول فنی به منظور گسترش پوشش تلفن‌های همراه و در راستای حفظ منظر شهری و جلوگیری از تعدد دکل‌های احداثی از سوی سازمان فناوری شهرداری تبریز با همکاری اپراتورها اجرا می شود.
وی با تاکید بر اجرای مصوبات ماده ۲۲ تعرفه عوارض محلی و ساماندهی دکل‌های مخابراتی و لزوم توسعه شبکه تلفن همراه، اظهار کرد: این سازمان به عنوان متولی امر ساماندهی سازه‌های مخابراتی و ارتباطی، صرفا برای دکل‌های مخابراتی با قابلیت بهره‌برداری همزمان سه اپراتور مجوز صادر می‌کند.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: ساماندهی و تجمیع سایت‌های مخابراتی با تعامل فیمابین اپراتورها و شهرداری میسر شده و در صورت امکان واگذاری اراضی تحت مالکیت شهرداری، احداث سایت‌های تجمیعی افزایش می یابد.
نوحی با اشاره به اینکه این امر به اپراتورهای تلفن همراه کمک می‌کند تا پوشش و کیفیت ترافیک خود را افزایش دهند، ادامه داد: در این طرح اپراتورهای تلفن همراه ضمن رفع نقاط کور شبکه، نسبت به ارتقاء کیفیت خدمات در نقاط دارای پوشش نیز اقدام می کنند.
وی نحوه استفاده مناسب از فناوری های مختلف و ارتباطات پایدار را از مطالبات به حق مردم دانست و یادآوری کرد: با توجه به نیاز روزافزون شهروندان و ارتقای این حوزه به نسل‌های بالاتر، پیشرفت بشر در حوزه فناوری دیجیتال و بهره‌مندی از آن در حیطه ارتباطات، تجمیع دکل‌های مخابراتی از اولویت‌های اساسی این سازمان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار