بلاتکلیفی ۳ هزار نیروی شهرداری تبریز/ استخدام خواهر زن و عروس مدیر در شهرداری تبریز

1400/05/25 - 15:00 - کد خبر: 49189
عکس

نصر: عضو شورای شهر تبریز از بلاتکلیفی ۳ هزار نیروی شهرداری تبریز خبر داد و گفت:چگونه است که فرزندان مردم عادی کار پیدا نمی‌کنند اما خواهر زن و عروس مدیر شهرداری در این مجموعه استخدام می‌شوند.

به گزارش نصر، موضوع تشکیل کارگروه انسانی در جهت رعایت عدالت و پیگیری و رفع تبعیض در خصوص امورات مرتبط با نیروی انسانی بررسی شد.

اعتراض به تبعیض ها در قراردادهای کارکنان شهرداری
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اعتراض به تبعیض ها در قراردادهای کارکنان شهرداری زیاد است و زندگی ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند و وظیفه ما است تا این موضوعات را پیگیری کنیم.
رسول برگی افزود: پیشنهاد دادیم کارگروهی برای پیگیری موضوعات قراردادی ایجاد شود و تا آخر پیگیر این موضوع هستیم.

جلوگیری از مدیران مامور به خدمت به بدنه شهرداری
وی با بیان اینکه جلسه قبل گفتم که مدیرانی که بازنشسته شده‌اند خسته نباشند و این میز ریاست را به جوان ها تحویل دهند، اضافه کرد: همانگونه که موضوع حمایت از تولید داخلی را مطرح می‌کنیم باید از ورود مدیران مامور به خدمت به بدنه شهرداری با وجود مدیران و افراد لایق در داخل بدنه شهرداری جلوگیری شود.

 اول باید ورود نیرو به شهرداری را ممنوع کنیم‌
روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز گفت: نباید یک نفر از همکاران را سیبل قراردهیم که این موضوع را پیگیری کند و در صورت انجام نشدن موضوع بگویند فلانی نخواست این‌کار انجام نشد.
وی با بیان اینکه اول باید ورود نیرو به شهرداری را ممنوع کنیم‌ و انسداد انجام‌شود، افزود: از شهرداری لایحه ساماندهی نیرو بخواهیم، موضوع تبدیل وضعیت ها به قدری پیچیده است که اگر ۱۰ کارگاه نیز در این زمینه فعالیت کنند نتیجه نخواهد داد.
وی تاکید کرد: شهرداری باید لایحه برای ساماندهی نیرو بیاورد.

نباید از شورا پایین‌تر بیاییم 
علیرضا نوای باغبان دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: صرفاً با تشکیل کارگروه نمی‌توان کاری انجام داد برای تاثیر مثبت باید سازوکاری برای آن تعیین شود.
وی تاکید کرد: نباید از شورا پایین‌تر بیاییم و کارگروه نمی‌توان این موضوع را حل کند که باید همگی اعضا وقت بگذاریم و این موضوع را پیگیری کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: باید مشخص شود قانون اجازه انسداد استخدام نیرو را می‌دهد یا خیر.
وی گفت: نمی‌توان با یک نفر یا کارگروه این موضوع را حل کرد باید تمام اعضای شورا این موضوع را پیگیر باشند.

سیاست های شورا را در حوزه‌های مختلف مشخص کنیم 
فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: سیاست های شورا را در حوزه‌های مختلف مشخص کنیم و بدانیم در ۴ سال آینده می خواهیم چکار کنیم.
وی افزود: مخالف این موضوع هستم که تمام شورا درگیر ساماندهی موضوع قراردادها باشد.
بابایی اقدم اضافه کرد: کمیسیون تحقیق و نظارت می‌تواند به عنوان نماینده شورا این موضوع را بررسی و نتایج رادر صحن شورا ارائه کند‌.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: قبل از هر اقدامی باید سیاست های شورا را مشخص کنیم.

بلاتکلیفی مربیان شهرداری تبریز
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ۶۲ مورد مراجعه حضوری که ۵۳ مورد آن در خصوص تبدیل وضعیت نیرو ها بود داشتیم که همه مدارک تحصیلی عالیه داشتند تعدادی از نیرو های شرکتی وجود دارند که می‌خواهند تامین نیرو شوند.
یاسین بجانی با بیان اینکه تعدادی نیز به صورت مربی استخدام‌ شده اند و در زمینه های ستادی فعال هستند که امروز بلاتکلیفند، گفت: شورای ششم که شورای انقلابی نام گرفته است باید با تشکیل کارگروهی تحت نظارت کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت بعد از انتخاب شهرداری به این موضوع رسیدگی کنند.
بلاتکلیفی ۳ هزار نیروی شهرداری تبریز/ استخدام خواهر زن و عروس مدیر شهرداری
پرویز هادی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: صحبت های خوبی انجام می‌شود اما هیچکس راهکار ارائه نمی‌دهد.
وی افزود: بزرگ ترین مشکل نبود قانون مشخص در زمینه تبدیل وضعیت‌ها است که ۳ هزار نفر بلاتکلیف هستند.
هادی تاکید کرد: آقای اسوتچی چند دوره است این مشکلات را اعلام می‌کنند اما هنوز رفع نشده است.
وی با بیان اینکه تبریز بزرگترین مشکلات را دارد باید برای تبریز سرمایه گذار جذب کنیم اما در خصوص مشکلاتی صحبت می‌کنیم که خروجی ندارد، اضافه کرد: چگونه است که فرزندان مردم عادی کار پیدا نمی‌کنند اما خواهر زن و عروس مدیر شهرداری در این مجموعه استخدام می‌شوند.
 هادی افزود: باید بتوانیم با همکاری هم در کوتاه مدت اقدامات مثبت انجام دهیم.
 باید از حاشیه رفتن و کلی گویی و تکرار گویی پرهیز کنیم/ لازم ‌نیست در تمام جلسات صحبت کنیم 
سید کاظم زعفرانچیلر  رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار گفت: یک بار به یکی از دانشگاه‌های آلمان ایمیل دادیم‌ بعد از ۱۵ دقیقه جواب دادند و بخاطر تاخیر ۱۵ دقیقه‌ای معذرت خواستند.
وی اظهارداشت: سخنان بیان شده تکرار همدیگر است یک ساعت ونیم است در مورد موضوعی صحبت می‌کنیم که هدف همه یکی است. باید از حاشیه رفتن و کلی گویی و تکرار گویی پرهیز کنیم.
زعفرانچی لر تصریح کرد: لازم ‌نیست در تمام جلسات صحبت کنیم این آسیبی برای شورا شده که باید برای آن تدبیر کنیم‌که بعد از دو ساعت صحبت، متوجه می شویم اقدام مهمی انجام‌ نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در اجرا دخالت نمی‌کنیم اما اگر قرار است شورا در موضوعی نظر دهد و نظارت کند از ابتدا باید در جریان باشد نه بعد از انجام کار که اگر اینگونه باشد شورا و شخص بنده این موضوع را تایید نمی‌کنم
انتهای پیام/

پژوهشیار