استاندار اردبیل؛

مردم در تاسوعا و عاشورا از حضور در خیابان‌ها پرهیز کنند

1400/05/25 - 13:24 - کد خبر: 49181
عزاداری

نصر: استاندار اردبیل گفت: همایش تاسوعا و عاشورا امسال تعطیل است و هیچ برنامه‌ای که بهانه حضور مردم در خیابان‌ها باشد، نداریم.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در گفت و گویی خبری اظهارکرد: امسال دسته‌گردانی، تعزیه و عزاداری در فضای بسته کاملا ممنوع بوده و عزاداران باید شیوه‌های عزاداری با فاصله و در فضای باز را انتخاب کنند.
وی بیان کرد: تعدادی از هیات‌ها خودشان اعلام کرده‌اند که به حرمت سلامت مردم امسال دسته‌گردانی و تعزیه برگزار نخواهند کرد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه وضعیت استان به لحاظ شیوع دلتا کرونا فوق بحرانی است ، افزود: پارسال بستری زیر ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌ها داشتیم ولی امسال بستری هزار و ۸۰۰ نفر بستری که شامل  بیمارستان‌ها و بستری موقت است، داریم.
بهنامجو مردم را به مشارکت و همکاری در کنترل کرونا دعوت کرد و خواستار توجه جدی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی،  فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری اجتماعات و دورهمی‌ها شد.
وی گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و  در حال دایر کردن بیمارستان صحرایی هستیم.
استاندار اردبیل به برگزاری جلسه شورای تامین  استان با محوریت امنیت و سلامت مردم استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه بر رعایت مصوبات ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا در خصوص تردد بین استانی و تعطیلی اصناف تاکید شد.
وی بیان کرد: محورهای ورودی استان مسدود است و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از خودروهایی که پلاک اردبیل نبودند و برای مقاصد سفر به اردبیل می‌آمدند، برگشت داده شدند.
او با بیان اینکه رانندگان متخلف جریمه می‌شوند ، بر لزوم پرهیز مردم از خروج از استان و یا دعوت میهمان به داخل استان تاکید کرد.
وی به تعطیلی اصناف و ادارات از امروز اشاره کرد و افزود: تیم‌های نظارتی متشکل از حوزه‌های قضایی ، فرمانداری و نیروی انتظامی بر روند تعطیلی اصناف نظارت کرده و با متخلفان برخوردهای قانونی خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار