مدیر بهره برداری شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد:

مدیریت بحران سیل، در شبکه گازرسانی شهرستان کلیبر

1400/05/25 - 11:51 - کد خبر: 49170
سیل کلیبر

نصر: مدیر بهره برداری گاز آذربایجان شرقی ضمن بازدید از مناطق سیل دیده شهرستان کلیبر گفت: در سایه تلاش همکاران، بحران سیل در شبکه گازرسانی شهرستان کلیبر مدیریت شده است.

به گزارش نصر، خسرو آریان پور در توضیح این خبر ادامه داد: درپی جاری شدن سیل شدید هفته گذشته در شهرستان کلیبر، بلافاصله اکیپ های امدادی و عملیاتی و گازبان های ادارات گاز شهرستان محل حادثه و شهرستان های همجوار از جمله اهر، هوراند و خداآفرین وارد عمل شده و با شناسایی محل و میزان آسیب دیدگی شبکه های گازرسانی روستاهای مسیر سیل و به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، مطابق دستورالعمل های فنی و ایمنی مربوط به شرایط بحران، در مواردی اقدام به قطع جریان گاز مشترکین منطقه نمودند.
وی اظهار داشت: برابر بررسی شبکه های گازرسانی روستاهای سیل دیده، در بیش از 24 روستا به تأسیسات گاز آسیب وارد گردیده بود که از این تعداد تأسیسات 14 روستا به صورت موردی تعمیر و نسبت به وصل جریان گاز اقدام شد.
آریان پور تصریح کرد: بیشترین خسارت وارده مربوط به شبکه گازرسانی 10 روستا با 715 مشترک تحت پوشش بوده است که با تلاش شبانه روزی همکاران محترم امدادی و عملیاتی با بازسازی و کنترل های اولیه، طی 24 ساعت اولیه بعد از وقوع سیل، جریان گاز این 10 روستا شامل گوار، گوزالان، چايكندي، عربشاه خان، كيقباد، كبودان، تك اولي، ملوك، سهريق، عربشاه خرگوشان  نیز دایر گردید.
وی اظهار داشت : بلافاصله پس از بررسی های اولیه و برآورد خسارت و وصل جریان گاز در روستاهای سیل دیده، عملیات نشت یابی و ایمن سازی تأسیسات گازرسانی آغاز گردیده تا با بررسی و اعمال کنترل های دقیق کلیه تأسیسات گاز موجود در منطقه، نسبت به ادامه عملیات تعمیراتی اقدام گردد.
  مدیر بهره برداری گاز استان خاطرنشان کرد: با وقوع این سیل، بیش از 45 علمک گاز آسیب دیده و 6 شیر اصلی گاز مدفون گردیده که مطابق برنامه ریزی و سناریوی عملیات شرایط بحران، بازسازی و مقاوم سازی شبکه و تأسیسات گازرسانی در دستور کار اقدامات تکمیلی قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار