خبر/

۱۲ درصد مردم هشترود از ماسک استفاده می کنند

1400/05/25 - 12:19 - کد خبر: 49168
امین امینیان

نصر: فرماندار هشترود با تاکید رعایت پروتکاهای بهداشتی از سوی همه اقشار مردم گفت: تنها ۱۲ درصد مردم این شهرستان از ماسک استفاده می کنند.

به گزارش نصر، امین امینیان روز دوشنبه در جمع خرنگاران افزود : در حال حاضر تنها راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری، رعایت بهداشت فردی و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
وی گفت :  سرعت انتشار ویروس کرونا سویه دلتا زیاد است و  بر اساس ابلاغیه و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و وضعیت قرمز شهرستان، مقرر شده تا تنها واحدهای صنفی در گروه شغلی یک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت باشند.
امینیان افزود: مشاغل گروه یک که ضرورت کمتری دارند در صورت تمایل و به منظور سهیم شدن در این مشارکت و عزم همگانی مبارزه با بیماری، می توانند با سایر  صنوف همگام شوند.
وی گفت : متاسفانه اداره صمت قانون وضعیت قرمز را اعمال نمی کند و فقط اکتفا به تذکر می کند که باید با اصناف متخلف برخورد و پلمپ واحد اقدام کند.
فرماندار هشترود  تأکید کرد: اگر موارد لازم رعایت نشود،  آمار افزایشی ادامه خواهد داشت و از شهروندان می‌خواهیم ستاد مقابله با کرونا را یاری دهند تا از پیک پنجم هم عبور کنیم.
وی تعداد کل موارد مبتلای مثبت را تاکنون ۳ هزار و ۱۰۸ نفر اعلام کرد و گفت : از این‌تعداد 
هزار و ۵۰۳ نفر مرد و مابقی زن و هزار۵۰۹ نفرشان شهری و مابقی روستایی هستند.  
امینیان گفت: متاسفانه تا حالا ۷۶ نفر هم جان خود را از دست داده اند.
ویگفت : شهرستان هشترود در تزریق واکسن در استان رتبه ۸ را دارد و تا کنون ۱۹ هزار و ۴۲۶ دز واکسن وارد شبکه بهداشت و درمان شهرستان شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار