سخنگوی صنعت برق:

تعطیلات پیش‌رو را بدون خاموشی سپری می‌کنیم

1400/05/25 - 11:55 - کد خبر: 49166
خاموشی، قطعی برق

نصر: سخنگوی صنعت برق ضمن اعلام کاهش هزارمگاواتی مصرف برق در روز گذشته، از عدم وجود محدودیت‌های برقی در روزهای پیش‌رو خبر داد.

به گزارش نصر، مصطفی رجبی مشهدی روز گذشته ضمن اشاره به اینکه در روزهای تعطیلی پیش‌رو خاموشی و قطعی برق نخواهیم داشت از دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها خواست تا از خاموش بودن وسایل برقی، سرمایشی و غیرضروری در این چند روز تعطیل مطمئن شوند و همچنین از هموطنانی که در این ایام تعطیلات در منزل می‌مانند نیز درخواست کرد توصیه‌های مدیریت مصرف را جدی گرفته تا این ایام بدون محدودیت سپری شود.
سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: در روزهای گذشته مصرف برق حدود ۶۶ هزار مگاوات بود که امروز هزار مگاوات کاهش یافت و در عین حال حدود ۸۰۰ مگاوات از نیروگاه‌هایی که خارج از مدار بودند خوشبختانه به سرعت تعمیر شده و در مدار تولید قرار گرفتند.
به گفته رجبی مشهدی، خوشبختانه امروز تعداد حوادث به میزان چشمگیری کاهش یافته و به تبع آن نیز اعمال محدودیت‌ها به حداقل رسید، به طوری که اگر در جایی نیاز به اعمال محدودیت و یا خاموشی پراکنده وجود داشت، از طریق جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده‌ای بود که پیش از این به اطلاع مردم رسیده است.
وی در پایان با بیان اینکه برای هفته آینده هوای گرم و در نتیجه افزایش مصرف پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: از هم اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شده تا هفته آتی را نیز بدون مشکل سپری کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار