استاندار اردبیل؛

هیات‌های مذهبی عزاداری را در فضای باز برگزار کنند

1400/05/25 - 11:27 - کد خبر: 49161
عزاداری

نصر: استاندار اردبیل گفت: هیات‌های مذهبی باید برای انجام عزاداری‌ها در فضای باز اقدام کنند.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در گفت و گویی خبری افزود: با توجه به مدیریت پیک جدید و قطع زنجیره انتقال قرارگاه عملیاتی کرونا در استان راه‌اندازی شده و تلاش می‌شود با هدایت و کنترل عزاداران در فضای باز و رعایت پروتکل‌ها زنجیره انتقال این ویروس کنترل و محدود شود.
وی بیان کرد: در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت تردد بین استانی و تعطیلی اصناف به جز مشاغل ضروری تا شنبه در اردبیل نیز عملیاتی می‌شود.
استاندار اردبیل اظهارکرد: امید می‌رود با حضور فعالان و افراد موثر در قرارگاه عملیاتی مدیریت و کنترل کرونا زنجیره قطع شود.
بهنامجو همچنین با قدردانی از تلاش فعالان مقابله با کرونا بویژه نماینده ولی فقیه در استان گفت: با همکاری امام جمعه اردبیل  نماز جمعه در شهرهای قرمز تعطیل و محوطه باز مصلای اردبیل در اختیار شبکه درمان قرار داده شده که برای ارائه خدمات درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی به تعداد بالای بستری در بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: تلاش شده که با تامین تخت بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند.
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا ، امروز از ساعت ۱۲ خودروهایی که با پلاک غیر اردبیل قصد ورود به استان دارند، باز گردانده می‌شوند.
سردار هوشنگ حسینی افزود: مجوزهای تردد که در دوره گذشته صادر شده از اعتبار ساقط است و در صورت اضطرار  ورود با مجوز تردد جدید به استان مقدور است.
وی تصریح کرد: تمامی جاده‌های مواصلاتی مسدود می‌شود و به صورت مقطعی از کنار گذر برای ورود خودروهای ضروری و اتوبوس‌ها اجازه عبور داده خواهد شد.
حسینی اظهارکرد: با سواری‌هایی که برای گردش و سیاحت می‌آیند، برخورد می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم با بیان اینکه هیچ مماشاتی با متخلفان صنفی در خصوص بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها نخواهیم داشت، از پلمب ۳۸ قهوه‌خانه و دستگیری خاطیان در این خصوص خبرداد.
عبدالله طباطبایی افزود: با افرادی که توجهی به حفظ  سلامتی و جان مردم نکنند، برخورد می‌شود.
فرماندار شهرستان اردبیل نیز از تعطیلی بالای ۹۰ درصد اصناف از فردا دوشنبه تا شنبه آینده خبرداد و گفت: تمامی پاساژها و بازار سرپوشیده تعطیل بوده و فقط اصناف گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند.
وی بیان کرد: بیمارستان‌های شهر اردبیل ۵۰۰ نفر بستری دارند و همچنان شیب صعودی بیماری در شهرستان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه روزانه هفت تا هشت نفر در اردبیل فوت می‌شوند ، اظهارکرد: مراکز سرپایی شلوغ است و به دلیل‌ اینکه در این نوع ویروس کرونا تمام گروه‌های سنی درگیر می‌شوند،  لازم است، مراقبت‌های بیشتری انجام شود.
وی گفت: برای نظارت بر روند تعطیلی اصناف،  ۴۰ اکیپ در سطح شهر حضور داشته و با متخلفان برخورد می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار