خبر/

دفاتر پیشخوان دولت درآذربایجان‎شرقی بیش از ۲ هزارفرصت شغلی ایجاد کردند

1400/05/24 - 21:51 - کد خبر: 49144
دفتر پیشخوان

نصر: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از اشتغال زایی دفاتر پیشخوان دولت برای بیش از ۲ هزار نفر در استان خبرداد.

به گزارش نصر، محمد فرزاد روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: اشتغال یکی از عامل هایی است که به طور آشکار بر زندگی، میزان رفاه عمومی و سطح رضایت افراد از زندگی، اثر می گذارد، از این رو ایجاد فرصت های شغلی و استفاده از ظریفیت های دفاتر پیشخوان دولت بسیار مهم است.
وی افزود: دفتر پیشخوان خدمات دولت به منظور حرکت به سوی دولت الکترونیک، جلوگیری از موازی کاری و کاهش فساد اقتصادی و اداری و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور راه اندازی شده است و این دفاتر علاوه بر ارائه خدمات الکترونیک به مردم باعث ایجاد اشتغال برای جوانان شده است.
فرزاد با اشاره به اهمیت وجود دفاتر پیشخوان شهری، خاطرنشان کرد : یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک است و ایجاد اشتغال نیز یکی از دستاورد های مهم این طرح در کنار سایر دستاورد هایی دفاتر پیشخوان دولت می باشد.
وی گفت: دولت الکترونیک، شیوه‌ای برای دولتها به منظور استفاده از فناوری جدید می‌باشد که به افراد تسهیلات لازم جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات و ارائه فرصتهای گسترده‌تر برای مشارکت در فرایندها و نهادهای مردم سالار را اعطا می‌کند و از این رو دفاتر پیشخوان دارای نقش مهمی در این زمینه می باشند.
وی اعلام کرد: در استان بیش از ۵۰۰ دفاتر خدمات پیشخوان شهری در استان وجود دارد که این دفاتر برای بیش از دو هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار