دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی:

مسئولین اصلاح شوند، جامعه نیز اصلاح می‌شود

1400/05/24 - 16:59 - کد خبر: 49135
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی

نصر: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولویت امر به معروف و نهی از منکر در روایات مسئولین و حکما است، گفت: اگر مسئولین اصلاح شوند بسیاری از مسائل به صورت اتوماتیک در جامعه اصلاح می‌شوند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی روز یکشنبه، ۲۴مرداد ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: شعار این ایام، قیام حسینی، مردم مطالبه گر و مسئولین پاسخگو است، فلسفه‌ی قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده و امام حسین بزرگ‌ترین شهید امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه فرهنگ بی تفاوتی در جامعه رواج پیدا کرده است، گفت:  متاسفانه فرهنگ بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بیشتر شده است.
وی با اشاره اهمیت و ضرورت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت:  مقام معظم رهبری در دیدار با رییس قوه قضاییه تاکید کردند؛ امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان حقوق عامه احیا شود و جزو اولویت های و وظایف اصلی قرار بگیرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه وظیفه‌ی اصلی ما زائد کردن فرهنگ بی تفاوتی در جامعه است، گفت:  وظیفه داریم فرهنگ بی تفاوتی را زائد کنیم انتظار داریم همه در این وضعیت ما را یاری کنند.
وی با اشاره به راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: تبیین و آموزش و بعد از آن حمایت حقوقی جزو اولویت‌ها و محورهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر
 است.
وی ادامه داد: زمینه سازی برای امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد مردم، وظیفه ی این ستاد است.
حجت الاسلام نستوهی با بیان این‌که اصل وظیفه‌ی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: زمانی که به فردی تذکر می دهیم، بی تفاوت نباشد فرهنگ بی تفاوتی به تو چه یا به من چه باید از جامعه برچیده شود.
وی یادآور شد: طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، بعد از مرحله‌ی قلبی مرحله ی لسانی است که همگان این اقدام را انجام دهند.
وی با تاکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر باید از روی دلسوزی و محبت باشد، گفت: برخی از امر به معروف و نهی از منکر ها دچار خلاف می‌شوند باید مراقب باشیم دچار آن نشویم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با اشاره به محورهای فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، گفت: بحث آموزش یکی از اولویت های ما بوده که در این راستا توانستیم با آموزش و پرورش و دانشگاه ها تفاهم نامه ای جهت تربیت مربی و معلم برای تبیین امر به معروف و نهی از منکر  در مدارس و دانشگاه ها امضا کنیم.
وی افزود: در بحث آموزش و تبیین، کرونا کار ما را کند کرد ولی همواره سعی کردیم ذهنیت غلط از امر به معروف و نهی از منکر با برخی روش‌ها مانند ساخت کلیپ ها اصلاح کنیم.
حجت الاسلام نستوهی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ستاد مردمی است، گفت:  کار فرهنگی نیز هزینه بر است، اخیر کلیپی در برخی اماکن عمومی شهر تهیه می‌کردیم ولی برخی از افراد تا این‌که اسم امر به معروف و نهی از منکر را می‌شنیدند از صحبت کردن منصرف می‌شدند، در جامعه نوعی رعب و وحشت به این دو واجب ایجاد شده است در حالی که امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات دین محسوب می‌شود ولی متاسفانه ذهنیت غلطی در ذهن مردم نسبت به آن ایجاد شده است.
وی افزود: هیچ کس حق ندارد در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند, طی یکسال نزدیک به 20 پرونده در راستای حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.
وی افزود: چندین پرونده نیز در خصوص خبرنگاران بود در برخی از موارد برخی از مسئولان اذعان داشتند که کسی علیه خبرنگاران شکایت نکند ولی برخی برای  کوچک ترین مسایل علیه خبرنگاران  پرونده تشکیل می دهند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی ادامه داد: در جریان یکی از خبرنگاران که در تهیه گزارش از وی شکایت شده بود نیز این پرونده بدون نوبت و با رویکرد حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر شاهد نتایج خوبی بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در مورد حمایت حقوقی نیز، با مرکز وکلای دادگستری تفاهم نامه داریم از هر کسی که معرفی کنیم وکیل رایگان در اختیارش قرار می دهند تا کارهایش را پیگیر شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار