سخنگوی وزارت بهداشت:

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور به ۳۸.۴۷ درصد رسیده است

1400/05/24 - 16:08 - کد خبر: 49127
سیما سادات لاری

نصر: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته اخیر شاهد کاهش شدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور بودیم که این میزان به ۳۸.۴۷ درصد رسیده است.

به گزارش نصر، سیما سادات لاری با بیان این خبر اظهار داشت: این کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اواخر خرداد سال ۱۳۹۹ تاکنون بی سابقه بوده و به پایین‌ترین حد رسیده‌ایم.
وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی به ترتیب در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، سیستان و بلوچستان، همدان و فارس مشاهده شده است. بیشترین میزان نیز به ترتیب در استان‌های زنجان، کرمان، قزوین و قم مشاهده شده است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در زمینه رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی، استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی به ترتیب بهترین وضعیت و استان‌های هرمزگان، یزد، اردبیل و ایلام به ترتیب بدترین وضعیت را دارند.
لاری افزود: در مورد استفاده از ماسک در اماکن عمومی در همین بازه زمانی، به ترتیب استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، مرکزی و خوزستان بهترین وضعیت و استان‌های یزد، اردبیل، گیلان و ایلام بدترین وضعیت را دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی هم گفت: استان‌های قزوین، قم و زنجان بهترین وضعیت را داشته و استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد و بوشهر بدترین وضعیت را ثبت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه دلتا ویروس کرونا و قدرت سرایت بالای آن، از همه هموطنان عزیزمان می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را در این شرایط بیشتر از همیشه جدی بگیرید.
به گزارش ایرنا، تلفات روزانه کرونا روز یکشنبه 24 مرداد ماه بار دیگر شکسته شد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۰ نفر دیگر جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این ویروس در کشور به ۹۷ هزار و ۸۲۸ نفر رسید.
ویروس کرونا دورخیز خود برای خیز پنجم را از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز کرد و اکنون ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار