رئیس دانشگاه مراغه؛

دانشگاه مراغه در چهار رشته جدید دانشجو پذیرش می‌کند

1400/05/24 - 14:06 - کد خبر: 49118
دانشگاه مراغه

نصر: رئیس دانشگاه مراغه گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مجموع برای سال تحصیلی پیش‌رو با ایجاد چهار رشته تحصیلی جدید در این دانشگاه موافقت کرده است.

به گزارش نصر، «محمدعلی لطف‌الهی یقین» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارافزود: این شورا طی روزهای اخیر با ایجاد رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی موافقت کرد و حدود سه ماه قبل نیز ایجاد سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد را تایید کرده بود. 
وی ادامه داد: روانشناسی عمومی، تاریخ نجوم در جهان اسلام و جغرافیای سیاسی گرایش ژیوپولوتیک جزو رشته‌های جدید این دانشگاه به شمار می‌رود که در سال تحصیلی پیش‌رو و در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد کرد.
وی همچنین به پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی مهندسی طی مهرماه امسال نیز اشاره و بیان کرد: لغو مجوز یا توقف پذیرش در ۱۱ رشته علوم پایه و فنی و مهندسی که چند ماه قبل مطرح شده بود، منتفی است و اکنون عدم توسعه در این رشته‌ها مطرح می‌باشد. 
رئیس دانشگاه مراغه ضمن ابراز خرسندی از افزایش رشته‌های تحصیلی دانشگاه مراغه، بیان کرد: این مجموعه دانشگاهی علاوه بر اجرای طرح‌های مختلف عمرانی جهت تکمیل و تجهیز زیرساخت‌ها، بر روی ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی نیز تمرکز دارد. 
«لطف‌الهی یقین» به ظرفیت بالای اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود اعضای هیات علمی دانشگاه از لحاظ پژوهشی در رده‌های بالایی به سر می‌برند و موفقیت‌های پژوهشی دانشگاه نشانگر تلاش بی‌وقفه آنان است. 
دانشگاه مراغه دارای بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ دانشجو است که در ۶۲ رشته مختلف این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار