فرماندار ارومیه؛

ساعات برگزاری آیین عزاداری در ارومیه حداکثر ٢ ساعت است

1400/05/24 - 11:22 - کد خبر: 49095
عزاداری

نصر: فرماندار ارومیه گفت: ساعات برگزاری آیین عزاداری ماه محرم حداکثر دو ساعت است و شرکت کنندگان در این عزای حسینی باید به صورت مستمر در این مراسمات از ماسک استفاده شود.

به گزارش نصر، رسول مقابل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: با همکاری مردم و مسوولان می توان میان برگزاری مطلوب عزاداری های ایام محرم و حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعادل ایجاد کرد.
وی با اعلام اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسوول اصلی اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ایام محرم و صفر است، افزود: برگزاری مراسمات عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی با یک سوم ظرفیت بوده و در فضای بسته ممنوع است. 
فرماندار ارومیه درخصوص اقدامات ضروری برای توزیع نذورات، بیان کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع و توزیع نذورات در قالب مواد غذایی خشک و یا خام خواهد بود. 
مقابل تاکید کرد: برپایی هر نوع ایستگاههای صلواتی توزیع نذورات و چای ممنوع است و توزیع نذورات نباید منجر به تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت شود.
وی با اشاره به اینکه هیات ها و متولیان امر متعهد به رعایت دستورالعمل ها و فراهم کردن اقلام بهداشتی،‌ رعایت فاصله اجتماعی، مدیریت ساعت و زمان برگزاری در حین ایام سوگواری هستند، بیان کرد: مراسمات عزاداری در اماکن و فضاهای دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود. 
مراسم عزاداری ایام محرم امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارومیه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار