خبر/

رشد ۱.۵ برابری درآمد ملی کشور در سال ۹۹

1400/05/24 - 10:47 - کد خبر: 49084
پول نقد

نصر: درآمد ملی کشور براساس حساب‌های جاری در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آنها ۱.۵ برابر رشد داشته و برابر ۲۸ میلیون و ۱۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش نصر، درآمد ملی مجموع درآمدهایی است که در طول سال نصیب اعضای جامعه می‌شود که عبارت از درآمد حقوق‌بگیران، دستمزدها، سود سرمایه، درآمد حاصل از اجاره املاک و غیره است.
آن گونه که بانک مرکزی اعلام کرده، درآمد ملی کشور به قیمت‌های جاری در سال ۹۹ برابر ۲۸ میلیون و ۱۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است.
این در حالی است که میزان درآمد ملی در سال ۹۸ برابر ۱۸ میلیون و ۶۸۳ هزار میلیارد ریال و در سال ۹۷ نیز ۱۴ میلیون و ۷۸۳ هزار میلیارد ریال بوده است.
از این میزان، پس انداز ناخالص ملی در سال گذشته برابر ۱۳ میلیون و ۱۰ هزار میلیارد ریال بود.
البته باید توجه داشته باشیم که سال گذشته خالص صادراتی کشور منفی ۲ میلیون و ۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است به عبارتی ۵.۸ درصد نسبت به سال ۹۸ افت داشته است. 


 
درآمد ملی کشور در سال ۹۹ نسبت به قیمت پایه سال ۱۳۹۰ نیز رشد ۲.۸ درصدی داشته است. در این دوره درآمد ملی برابر چهار میلیون و ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده است. پس انداز ناخالص ملی در این دوره برابر یک میلیون و ۸۶۶ هزار میلیارد ریال بوده است. 
در سال‌های ۹۷ و ۹۸ درآمد ملی روند نزولی داشته است و در این سال‌ها به ترتیب برابر منفی ۵.۸ درصد و منفی ۸.۵ درصد بوده است. 


 
انتهای پیام/

پژوهشیار