اسبقیان:

سلامت ورزشکاران پارالمپیکی اولویت است

1400/05/24 - 08:15 - کد خبر: 49071
سیدمحمد شروین اسبقیان

نصر: رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: این فدراسیون در روزهای آینده، برنامه‌های زیادی را در دستور کار دارد و یکی از اولویت‌ها نیز، سلامت ورزشکاران پارالمپیکی است.

به گزارش نصر، «سیدمحمدشروین اسبقان» روز یکشنبه در گفت وگویی ضمن تشریح برنامه‌های این فدراسیون برای اعزام ورزشکاران به پارالمپیک توکیو اظهار داشت: بخش زیادی از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین هستند و این فدراسیون برای موفقیت کاروان ایران در پارالمپیک تا اوایل شهریور روزهای پرکاری را خواهد داشت. البته تمام برنامه‌های فدراسیون با کمیته ملی پارالمپیک هماهنگ است و اردو ورزشکاران و تیم ها زیر نظر آن کمیته برگزار می‌شود. ما نیز تمام تلاش را خواهیم کرد تا در مسیر برنامه‌ها خللی ایجاد نشود. 
اسبقیان این را هم گفت: برنامه فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تنها در بُعد ورزشی نیست بلکه در بخش پزشکی و مراقبت نیز ما اقدامات لازم را باید انجام دهیم. ورزشکاران جانباز و معلول بسیار حساس‌تر از ورزشکاران سالم هستند و نیاز به مراقبت بیشتر دارند. وزارت ورزش با یک تدبیر مناسب واکسیناسیون لازم را انجام داده و ما نیز در اردوها مراقبت لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام خواهیم داد. 
رییس فدراسیون جانبازان با اشاره به مصدومیت یکی از شانس‌های کسب مدال ایران در توکیو افزود: «حامد امیری» از ورزشکاران و پهلوانان خوب ایران است و ما باید شرایط او را به صورت کامل بررسی کنیم. وی زحمات زیادی برای رسیدن به پارالمپیک متحمل شده و کسی نمی تواند منکر آن شود. کادر پزشکی بدون شک نظر نهایی را درباره مصدومیت امیری خواهد داد.
او با بیان اینکه وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به فدراسیون دارد گفت: این وزارتخانه به نسبت سال ۱۳۹۸ بودجه فدراسیون را ۲ برابر کرده است. البته تمرکز مالی فدراسیون نباید بر روی بودجه وزارت ورزش باشد بلکه ما باید درآمدزایی لازم را نیز انجام دهیم. در چند سال گذشته درآمدزایی انجام شده اما از اسفند ۹۸ به خاطر شیوع و فراگیری ویروس کرونا، درآمد فدراسیون کاهش چشمگیری داشته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار