خبر/

افزایش تلفات زلزله هائیتی به ۳۰۴ کشته و ۱۸۰۰ مصدوم

1400/05/24 - 08:05 - کد خبر: 49067
زلزله هائیتی

نصر: مسئولان هائیتی می‌گویند در زلزله شدیدی که روز شنبه این کشور را لرزاند، بیش از سیصد نفر کشته و حدود هزار و هشتصد نفر نیز مصدوم شده‌اند که احتمالا افزایش این آمار باز هم وجود دارد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان دفاع مدنی هائیتی بامداد یکشنبه از افزایش تلفات زلزله شدید در این کشور به ۳۰۴ کشته و ۱۸۰۰ مصدوم خبر داد.
یک مقام در این سازمان به شبکه «
» گفت جدای از احتمال افزایش مجدد تلفات، این نگرانی وجود دارد که خسارات زلزله و آواره‌شدن مردم از خانه‌هایشان، باعث تشدید وخامت اوضاع همه‌گیری «کووید۱۹» در هائیتی شود.
سفیر هائیتی در آمریکا نیز طی بیانیه‌ای خبر داد که دولت این کشور معتقد است شمار تلفات و مصدومان این زلزله با توجه به شدت زیاد آن، احتمالا بسیار بیشتر از ارقام اعلامی کنونی است.
 سازمان جغرافیایی آمریکا عصر شنبه از وقوع زمین لرزه ۷.۲ ریشتری در هائیتی خبر داد که مرکز آن در ۱۲  کیلومتری شمال شرق «سنت لوئیس» اعلام شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است که مردم در«پورتو پرنس» پایتخت هائیتی این زلزله را حس کرده و به خیابان‌ها آمدند.
هائیتی کشوری با ۱۲ میلیون نفر جمعیت در دریای کارائیب قرار دارد که سال ۲۰۱۰ نیز زلزله‌ای قدرتمند با شدت ۷ ریشتر را تجربه کرد که علاوه بر حدود ۱۵۰ هزار کشته، ۸ میلیارد دلار خسارت روی دست این کشور گذاشت.
 
 
انتهای پیام/

پژوهشیار