قالیباف در نطق پیش از دستور؛

کنترل کرونا اولویت اول ماست/ ضرورت حل مشکل توزیع دارو

1400/05/23 - 13:00 - کد خبر: 49046
محمد باقر قالیباف

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل کرونا اولویت اول ماست و همه باید در این زمینه بسیج شویم و توزیع دارو هم باید ساماندهی شود.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (شنبه ۲۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث مربوط به کرونا و موج پنجم آن یکی از موضوعات جدی و بحران‌های امروز کشور ماست و متاسفانه هر روز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند.
وی متذکر شد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان اولویت‌های ۱۲ گانه ای را ابلاغ کردند و فرمودند که مقابله با بیماری کرونا اولویت اول کشور است و بر این اساس باید این موضوع مورد توجه همه قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مجلس شورای اسلامی پیش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب رسیدگی به این بحران را به کمیسیون بهداشت و درمان ابلاغ کرد و این کمیسیون جلسه‌ای را با حضور مسئولان کشوری و لشکری و صاحب نظران برگزار کرد و ما جمع بندی آن جلسه را به رئیس جمهور ارائه کردیم تا نظر کارشناسی مجلس در این باره هم روشن باشد.
قالیباف تاکید کرد: امیدوارم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم و خوبی را در این زمینه اتخاذ کند و اگر لازم است محدودیت‌هایی را قائل شود و به صورت کارشناسانه در این باره تصمیم گیری و قاطعانه برخورد کند و محدودیت‌هایی که اعمال می‌کنند باید پیگیری و اجرا شود.
وی با بیان اینکه همچنین طرح شهید سلیمانی که مردم و بسیج در میدان بودند در مناطق دوردست کشور و در استان‌های مختلف باید عملیاتی شود، گفت: همه ما باید با هم بسیج شویم تا زنجیره مربوط به تهیه، توزیع و زدن واکسن در یک حلقه ۷۵ تا ۸۰ روزه انجام شود و این موضوع باید در اولویت باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مساله اولویت اول کشور است و باید همه واکسن بزنند تا زنجیره کرونا قطع شود، همه باید کمک کنیم و اگر دولت برای تامین اعتبارات ریالی و ارزی این موضوع نیازمند. اصلاح بودجه است می‌تواند به مجلس ارائه دهد و ما فوری رسیدگی می‌کنیم.
قالیباف با تاکید بر اینکه کنترل بیماری کرونا اولویت اول ماست و همه باید به آن توجه کنیم، اظهار داشت: فشار روی کادر درمان بسیار زیاد است و اعزام نیروهای کمکی به سمت آنان و توجه به نیازهای معیشتی کادر درمان باید در دستور کار قرار گیرد.
وی درباره مشکلاتی که جهت تامین دارو وجود دارد، گفت: علیرغم اینکه دارو در برخی جاها وجود دارد اما شاهد ناهماهنگی‌هایی در توزیع دارو هستیم که باید روند توزیع دارو هم ساماندهی شود و مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار