رییس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران؛

تربیت دانشجویان خلاق از اهداف اصلی دانشگاه علمی کاربردی است/ ورود به حوزه فناوری های جدید دنیا، از ضروریات این دانشگاه

1400/05/23 - 13:07 - کد خبر: 49041
فرزان قالیچی

نصر: رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: اکثر دانش آموختگان این دانشگاه نه تنها مشکلی در زمینه اشتغال ندارند بلکه توانسته اند بعد از فارغ التحصیلی برای عده ای دیگر نیز فرصت اشتغال فراهم آورده اند.

به گزارش نصر، "فرزان قالیچی" در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) در ساختمان دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی برگزار شده بود، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: برنامه ریزی و تلاش برای کیفیت بخشی به فعالیت های مهارت محور مراکز آموزش علمی کاربردی استان، نظارت بر حسن اجرای برنامه های مرکز و ظرفیت سازی برای گسترش آموزش های عالی مهارتی، فنی و پودمانی از محورهای اصلی فعالیت دانشگاه علمی کاربردی استان است.
 
 
وی با بیان این که میزان بالای دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند،  افزود: تمام تلاش خود را می کنیم تا هر فردی که وارد این دانشگاه می شود، صرفا فقط برای کسب مدرک نباشد بلکه بعد از دانش آموختگی از لحاظ میزان مهارت برای اشتغال دارای توانمندی بالا باشند و اکثر دانش آموختگان این دانشگاه نه تنها مشکلی در زمینه اشتغال ندارند بلکه توانسته اند بعد از فارغ التحصیلی برای عده ای دیگر نیز فرصت اشتغال فراهم آورده اند.
 
 
قالیچی به تشریح گام دوم فعالیت دانشگاه علمی کاربردی پرداخت و ادامه داد: شناسایی ظرفیت های استان از فعالیت دیگر این دانشگاه است.
وی افزود: چرا ما ظرفیت سازی و خلق خلاقیت نمی کنیم و در حوزه فناوری های جدید وارد نمی شویم و تنها از همان ظرفیت های موجود در استان استفاده می شود.
قالیچی افزود: توجه به تکنولوژی روز دنیا از ضروریات های دانشگاه علمی کاربردی است تا بتوان آموزش ها را به سمت ایجاد خلاقیت در دانشجویان سوق داد و دانشجویانی تربیت شوند که به فناوری های روز دنیا دست داشته باشند.
قالیچی تصریح کرد: در کل استان ۱۰ مرکز نوع آوری و ۱۸ مرکز آموزش علمی کاربردی مشغول به فعالیت هستند که این ۱۰ مرکز در سال گذشته استارت آپ ها و رویدادهایی را در زمینه فعالیت خود، برگزار کردند.
 
 
 رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان در پایان سخنان خود به زمان ثبت نام دانشجویان اشاره کرد و اذعان داشت: از ۲۴ مرداد تا ۳۱ مرداد ماه، ثبت نام دوره های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و به تبع آن کاهش تعداد دانشجویان در سایر دانشگاه ها، در این مدت دانشگاه علمی کاربردی نه تنها کاهشی در تعداد دانشجویان نداشته است، بلکه ۱۵ درصد نیز تعداد ثبت نام کنندگان این دانشگاه افزایش داشته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار