خبر/

افزایش شدید آمار مبتلایان به کرونا در اهر

1400/05/23 - 09:44 - کد خبر: 49029
ویروس کرونا

نصر: مدیر شبکه بهداشت اهر از افزایش شدید بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد میرزاپور  گفت: با وجود توصیه‌های مکرر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بیشتر بیماران کرونایی در شهرستان اهر هستیم.
وی افزود: به طور متوسط روزانه ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم  شهرستان اهر بستری می‌شوند که در صورت ادامه این روند در روزهای آتی دیگر کادر درمان قادر به پاسخگویی به این بیماران نخواهند بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیمار بستری در بخش‌های کرونایی از مرز ۱۰۰ نفر گذشته و اگر این وضع ادامه یابد وضعیت کرونایی اهر بسیار خطرناک خواهد شد.
میرزاپور با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته دلتا کرونا در کشور، اظهار کرد: این ویروس به شدت مسری بوده و حتی کودکان را هم درگیر می‌کند و در فضای آزاد هم به سرعت منتقل می‌شود.
وی از همشهریان خواست تا برای حفظ سلامت خود و خانواده از شرکت در تجمعات بپرهیزند و بدون ماسک در بیرون از خانه حضور پیدا نکنند.
وی گفت: پیک کنونی بیماری، طولانی تر و خطرناکتر از پیک‌های قبلی است و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی، مرگ و میر بیشتری هم خواهد بود.
مدیر شبکه بهداشت اهر هم‌چنین از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک شامل سرفه، گلودرد، تهوع، استفراغ و علائم گوارشی، تب، بدن درد و تنگی نفس بلافاصله با مرکز سلامت تحت پوشش خود جهت نمونه برداری تماس بگیرند.
وی در ادامه از گروه‌های سنی بالای ۴۷ سال و افراد دارای بیماری فشارخون بالا، دیابت و سایر بیماری‌های زمینه‌ای بالای ۴۰ سال نیز خواست تا جهت تزریق واکسن به مرکز سلامت محل سکونت خود بعد از تماس تلفنی مراجعه کنند.
وی تعداد کل موارد ابتلا به بیماری کرونا از ابتدا تاکنون را ۸۸۴۲ نفر ذکر کرد و افزود: متاسفانه از تعداد کل مبتلایان به بیماری کرونا تاکنون ۲۷۴ نفر فوت کرده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار