هنربر؛

میزان خسارت مناطق سیل‌زده آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۰۴میلیارد تومان است

1400/05/22 - 22:14 - کد خبر: 49009
سیل کلیبر

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اساس آخرین برآورد اولیه، خسارت مناطق سیل زده این استان در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند به ۲۰۴.۵ میلیارد تومان رسید.

به گزارش نصر، محمد باقر هنربر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: بیشترین خسارت در مناطق زلزله زده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند با ۱۲۳.۵ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی منطقه است.
وی ادامه داد: سیل در بخش راه نیز  ۳۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده و ۲۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۰ پل و دهنه پل دچار خسارت و ویرانی شده است.
هنربر افزود: ۲۵ میلیارد تومان در بخش آب و تصفیه خانه، ۱۵.۵میلیارد تومان در بخش مسکن و پنج میلیارد تومان در بخش گاز خسارت های دیگری است که سیل شهرستان های سه گانه استان به همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه ۶ روستا جزو مهم‌ترین مناطق سیل زده و آسیب دیده به حساب می آید، گفت: ۲.۵ میلیارد تومان دیگر در بخش برق و ۲ میلیارد تومان نیز در ادوات کشاورزی و خودرو، ساکنان مناطق سیل زده را دچار خسارت کرده است.
هنربر همچنین با اشاره به اینکه وضعیت ارتباطی و اینترنتی این منطقه پیش از سیل نیز مناسب نبوده است، اظهار کرد: باید اداره کل ارتباطات، امکانات و زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی این منطقه را فراهم کند، البته در مناطق زلزله زده میانه و سراب نیز مشکلات ارتباطی از این دست وجود داشت.
به گزارش ایرنا،  علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، علی خضریان رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، عزیزالله مهدیان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر، حسین حاتمی نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران اجرایی برای نظارت‫ میدانی‬⁩ از روند کمک‌رسانی به مردم و بررسی علل وقوع سیل و تامین اعتباراتی برای جبران خسارت ۲۰۴ میلیارد تومانی سیلاب دیروز سفری یک روزه به مناطق سیل زده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در آذربایجان شرقی داشتند.
  انتهای پیام/

پژوهشیار