نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی؛

عمده مشکل منطقه ارسباران، بیکاری و اشتغال جوانان است

1400/05/21 - 20:22 - کد خبر: 48979
احمد محرم زاده

نصر: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، مشکل عمده و اساسی منطقه ارسباران را بیکاری و اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تلاش و کوشش مسئولان استانی و شهرستانی و ایجاد پروژه‌های کاری، بزودی این مشکل حل شود و فرصتی برای اشتغال و کار جوانان در این منطقه فراهم شود.

به گزارش نصر، احمد محرم زاده در گفت‌وگویی، گفت: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در کشور و وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان طی چند سال اخیر، شاهد مشکلات معیشتی و بیکاری زیاد در کشور بودیم؛ به طوری که از ثمرات شیوع کرونا در ایران، بیکاری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم بود که امیدواریم با همراهی مسئولان و مردم بزودی شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس در سطح کشور باشیم.
وی در خصوص ایجاد اشتغال در شهرستان اهر، گفت: خوشبختانه منطقه ارسباران و به خصوص شهرستان اهر دارای پتانسیل‌های قوی در بخش معدن، گردشگری، دامداری، کشاورزی و ... است که امیدواریم با پشتیبانی دولت جدید و حمایت مسئولان استانی بتوانیم گام بزرگی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای جوانان این شهرستان برداریم.
وی از جذب حدود ۲۰۰۰ نفر نیروی کار در مجتمع مس سونگون طی چند ماه آینده خبر داد و گفت: این مجتمع بزرگ معدنی که متشکل از چندین شرکت و کارخانجات خصوصی و مرکز مجتمع مس است، اقدام به جذب نیرو در چند مرحله خواهد کرد که تلاش داریم با موافقت دست اندرکاران این امر مجوز حضور بیشتر جوانان منطقه ارسباران در کنار جوانان شهرستان ورزقان را در این مجتمع معدنی فراهم کنیم.
محرم زاده افزود: امسال حدود ۱۱ درصد بودجه ۱۴۰۰ به بخش عمرانی و اجرایی تخصیص یافته که اگر ۵۰ درصد این اعتبارات به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد به طور قطع بیکاری جوانان نیز به شدت کاهش یافته و این امر باعث اشتغال و ایجاد کار در کشور را فراهم خواهد کرد.
وی بر تکمیل و نصب قطعات دستگاه" ام آر آی" در بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر تاکید کرد و افزود: با مساعدت وزیر بهداشت، قطعات باقیمانده این دستگاه خریداری و آماده ورود به ایران است و به زودی شاهد تکمیل و نصب قطعات دستگاه "ام آر آی" در این شهرستان باشیم.
وی بر ضرورت ایجاد سی تی اسکن در بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان هریس تاکید کرد و گفت: با دستوری که از وزیر بهداشت صادر شده امیدواریم به زودی این امر محقق شود.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از ایجاد دانشکده پرستاری در اهر نیز خبر داد و افزود: در کنار دانشکده پرستاری، دانشکده فرهنگیان نیز ایجاد شده و انشاله از نیمه دوم امسال شاهد پذیرش دانشجو در این دو دانشکده خواهیم بود.
وی ایجاد دانشکده فرهنگیان برای ارتقای دانش و سطح آگاهی مردم و جوانان بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: ایجاد این دانشکده به مرکزیت شهرستان اهر می‌تواند برای شهرهای منطقه ارسباران بسیار مهم  باشد. 
وی حضور آگاهانه مردم ارسباران به خصوص مردم شهرستان‌های اهر و هریس در انتخابات ۱۴۰۰ را یک افتخار و برگ زرینی دیگری برای تاریخ این شهرستان‌ها برشمرد و افزود: امیدواریم این دولت که برخاسته از بطن مردم و ولایی است بتواند با تلاش صادقانه خود گرهی از مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مردم بردارد و این امر حتما امکان پذیر است. 
محرم زاده در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: با توجه به سابقه، پیشینه و تمدن فرهنگ بیش از ۷۰۰۰ ساله منطقه ارسباران می‌توان این منطقه را مهد تربیت و پرورش عالمان، دانشمندان، بزرگان علمی، خبرنگاران و علمایی بزرگی ذکر کرد که نقش مهم و تاثیرگذاری در فرهنگ تاریخ منطقه و حتی کشور ایفا کرده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار