معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با نصر خبر داد:

رفع کمبود واکسن تا صبح شنبه / ۲۹ درصد مردم آذربایجان شرقی واکسینه شده اند

1400/05/21 - 14:55 - کد خبر: 48958
واکسن کرونا

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا صبح روز شنبه مشکل نبود واکسن کووید ۱۹ در تمامی مراکز بهداشت استان رفع خواهد شد.

به گزارش نصر؛ "عباسعلی درستی" در گفت و گو با خبرنگار نصر ضمن تایید کمبود واکسن در مراکز بهداشت استان، گفت: تا فردا شب واکسن به دست ما خواهد رسید و شبانه واکسن ها در بین مراکز بهداشت استان توزیع خواهند شد و مردم عزیز می توانند از شنبه صبح با مراجعه به مراکز بهداشت واکسن خود را دریافت نمایند.

واکسیناسیون ۲۹ درصد مردم استان
درستی با اعلام واکسیناسیون ۲۹ درصد از جمعیت استان بر علیه ویروس کرونا افزود: در بین مراکز استان ها، بالاترین میزان واکسیناسیون مربوط به تبریز است و در حال حاضر نیز واکسیناسیون در شهرهای بزرگ استان برای متولدین ۱۳۵۳ و قبل از آن، در شهرهای کوچک برای متولدین ۱۳۵۵ و قبل از آن و در روستاها نیز برای متولدین ۱۳۶۰ و قبل از آن، انجام می شود.

سیر صعودی کرونا در استان
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه از سیر صعودی بیماری کرونا در استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۱۴ شهرستان استان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و تمام موارد بستری، فوتی و بیماران جدید در حال افزایش هستند و اگر وضعیت این چنین ادامه داشته باشد، شاهد افزایش هرچه بیشتر این بیماری در جامعه خواهیم شد.
وی افزود: ۳۵ تست های کرونا مثبت می شوند و ویروس به شدت در جامعه پخش شده است. از تمام مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را کامل رعایت کنند. چرا که تنها راه کنترل زنجیره بیماری، در کنار واکسیناسیون، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار