رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان؛

بیش از ۸۰ درصد تخت های بیمارستانی زنجان در اشغال کرونایی‌ها است

1400/05/21 - 11:52 - کد خبر: 48948
پرویز قزلباش

نصر: رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به افزایش مرگ و میرهای کرونایی گفت: هم اکنون ۶۵ درصد ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی استان و بیش از ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی شهرستان زنجان توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در ارتباط با وضعیت بیماری در استان افزود: طی روزهای گذشته روند بستری کرونایی‌ها در بیمارستان های استان افزایشی شده هر چند با نوسانات همراه است اما این روند زنگ هشداری جدی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۵۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند، اضافه کرد: با روند افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا و سهل‌انگاری شهروندان زنجانی در سایه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در روزهای آتی افزایش شدید مرگ و میر ناشی از کرونا در استان رخ خواهد داد.
این مسوول ادامه داد: هم اکنون روند بیماری در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان، خدابنده با شیب تند، در شهرستان‌های طارم، سلطانیه روند افزایشی همراه با نوسان و در شهرستان ایجرود نیز با شیب تند افزایش موارد بستری و مثبت کرونا مواجه هستیم.
 قزلباش با اشاره به روند صعودی مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان، افزود: مجموع مراجعات افراد مشکوک کرونا در هفته اول مرداد به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی ۹ هزارو ۷۶۵  نفر بود که این رقم در هفته دوم مرداد  به ۱۸ هزارو ۶۸۹ نفر رسید که بیش از ۲ برابری گزارش شده است.
وی یاد آوری کرد: باید به این مهم توجه داشت که این آمار جدا از مراجعه افراد به مطب های پزشکان بوده و این درحالی است که اغلب مبتلایان در بیمارستان ها بستری می شوند که ادامه این روند موجی از بستری را رقم خواهد زد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان باتاکید بر افزایش شدید مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در روزها و هفته‌های آینده خاطرنشان کرد: متاسفانه ۹ درصد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند.
قزلباش با بیان اینکه پیش بینی می شود که میزان بستری هایی کرونایی ها در بیمارستان های استان به یکهزار بیمار برسد،  افزود: با تداوم رعایت نکردن پروتکل های کرونایی از سوی مردم باید در انتظار یک فاجعه وحشتناکی بود.
وی خاطرنشان کرد: مناسفانه افزایش شمار مبتلایان کرونایی رهگیری بیماران را  با مشکل جدی مواجه می کند و از طرفی باید گفت سقف بستری پیک پنجم در حال رسیدن به سقف پیک چهارم است.
انتهای پیام/

پژوهشیار