مدیرکل تبلیغات اسلامی استان؛

رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها ضروری است

1400/05/20 - 19:33 - کد خبر: 48918
عزاداری

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی در آیین های عزاداری ماه محرم ضروری است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام حسن شعبانی روز چهارشنبه در جمع طلاب و مبلغان دینی استان ضمن دعوت از تمامی مردم به ویژه عزاداران و سوگواران حسینی(ع) برای رعایت پروتکل ها شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، افزود: این اقدام علاوه بر احترام به قانون و مقررات بهداشتی و اجتماعی، از شیوع بیماری جلوگیری می کند و بهانه را از فرصت طلبان و رسانه های معاند که به نوعی دنبال تضعیف مراسم محرم و اجتماعات دینی هستند، می گیرد.
وی از پیش بینی و اجرای تعداد ۱۷ هزار ۴۵۹ جلسه تبلیغی در آذربایجان شرقی به مناسبت دهه اول محرم خبر داد و اظهار داشت: این جلسات تبلیغی و سخنرانی با مشارکت تشکل های مردم نهاد دینی، هیات های مذهبی، مبلغان دینی، مساجد روستایی و شهری و مراکز و مؤسسات قرآنی برگزار می شود.
شعبانی برگزاری تعداد ۱۰۰ جلسه و نشست هم اندیشی شورای هیات های مذهبی استان و شهرستان ها را از دگیر فعالیت های تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: این جلسات که از دو ماه قبل آغاز شده بود، به مباحثی مانند نحوه تمدید و صدور مجوز فعالیت، توجه بخشیدن مسئولین هیات ها و تکایا به محور قرار دادن موضوع ولایت، خانواده، عبرت های عاشورائی، امید آفرینی و آسیب های اجتماعی و نیز بررسی نحوه برگزاری مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخته شد.
وی با اشاره به سازماندهی، معرفی و اعزام تعداد یکهزار و ۳۴۳ مبلغ و مبلغه به مناطق و محافل مختلف مذهبی، از هماهنگی و هدایت تعداد ۹۲۲ نفر از ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی و کانون‌های جمعیتی به منظور پرداختن به راهکارهای تقویت و توسعه فرهنگ سرخ حسینی در سطح استان خبر داد.
شعبانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده پس از اعلام نیاز شهرستان ها در سامانه سجام، مبلغین و مبلغات به مساجد، تکایا، حسینیه ها و جلسات خانگی معرفی شده اند که از این تعداد یکهزار و ۱۴۰ نفر شبکه تبلیغی بومی استان، ۱۴۰ نفر از دفتر تبلیغات اسلامی، ۴۷ امام محله منتخب، ۱۶ امام پایگاه اجتماعی و ۱۰۲ نفر نیز روحانی مستقر روستایی هستند.
وی تشکیل جلسات اندیشی ورزی هیات های منتخب، گردهمایی مسئولین هیات ها، همایش روحانیون شاخص، جلسات هم اندیشی انجمن های اسلامی مساجد و نشست های کانون مداحان و انجمن شعرا را از دیگر برنامه هایی بیان کرد که در تمامی شهرستان های آذربایجان شرقی با رعایت کامل پرتکل های بهداشتی به صورت های مجازی و یا تعداد محدود گروه های هدف، توسط ادارات تبلیغات اسلامی پیگیری و با مشارک تشکل های مردمی به اجرا درآمد.
شعبانی با بیان اینکه پس از تشکیل کارگروه ها و کمیته های نظارتی در تبلیغات اسلامی و ادارات تابعه بیش از ۲۰۰ گروه ارزیابی متشکل از شورای هیات ها، اعضای کانون مداحان، مسئولین هیات  های منتخب و نیروهای مردمی بویژه جوانان وظیفه نظارت میدانی از برنامه های دهه اول از قبیل خدمات رسانی اجتماعی آنان، کیفیت برنامه ها و میزان رعایت پروتکل های بهداستی ستاد مبارزه با کرونا را رصد می کنند، یادآور شد: فضاسازی محیطی، سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه ها برای استقبال از محرم جزو دستورکارهای این کارگروه ها است.
انتهای پیام/

پژوهشیار