قطعی 6 ساعته و در چند نوبت برق در تبریز و سکوت مسوولان

اوج بی‌برنامگی در تبریز

1400/05/19 - 16:35 - کد خبر: 48872
خاموشی، قطعی برق

نصر: خاموشی 6 ساعت در برخی نقاط تبریز بالاترین رکورد قطعی برق در سال‌جاری بوده است.

به گزارش نصر، امروز، برق بخش‌هایی مرکزی تبریز  از جمله خیابان طالقانی 6 ساعت قطع شد و در بیشتر مناطق تبریز این قطعی در یک روز چند نوبت انجام شد.
بیشتر این قطعی برق بدون برنامه بوده و هیچ مسوولی نیز در این باره اظهار نظر نکرده است.

بی‌برقی روی اعصاب مردم!
قطعی برق هر روز بی‌برنامه‌تر و طولانی‌تر می‌شود. در جدول زمان‌بندی، قطعی برای هر منطقه ۲ ساعت است در حالی که در برخی مناطق به بیش از ۳ ساعت و در چند نوبت در یک روز و بدون برنامه نیز می‌رسد!
امروز در اکثر نقاط تبریز شهروندان شاهد قطعی چهار ساعته و حتی بیشتر برق بودند! برخی شهروندان اعلام کرده‌اند که به مدت چندین ساعت پی‌درپی برق نداشته‌اند. برخی نیز می‌گویند که در ۲ یا سه نوبت برق آنها به مدت ۲ ساعت قطع شده است. 
بی‌برنامگی شرکت توزیع برق در قطعی‌ها در کنار گرمای هوا، باعث افزایش سردرگمی‌ها و کلافگی‌های مردم و اصناف شده و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته است.
سوختن وسایل برقی منزل، خاموش شدن دستگاه اکسیژن بیماران تنفسی و یا حتی گیر افتادن در آسانسور تنها بخشی از این مشکلات است.
محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در 17 تیر در جلسه بررسی مشکلات آب و برق استان با تأکید بر اینکه قطعی برق باید براساس برنامه دقیق و مشخص با اعلام قبلی انجام شود، گفت: برق مشترکان خانگی بیشتر از ۲ ساعت قطع نشود.
البته در این میان جناب حسن روحانی رئیس جمهور سابق نکته‌ای را نیز متذکر می‌شود و آن هم اینکه ایشان نمونه‌هایی از قطعی‌های یهویی ۲۴ ساعته برق را در کشورهای اروپایی سراغ دارند و به همین دلیل به نظر می‌رسد مشترکان برق وطنی از قطعی‌های چند ساعته و آن هم چند بار در طول شبانه‌روز نباید چندان گله‌مند شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار