استخدام در آموزش‌وپرورش با اولویت معلمان مدارس غیردولتی روی میز مجلس

1400/05/19 - 11:27 - کد خبر: 48854
معلم

نصر: رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره امکان استخدام و جذب معلمان مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای در زمینه استخدام معلمان مدارس غیردولتی و خرید خدماتی نداریم، اما مجلس در حال کار بر روی طرحی است که بر اساس آن، اولویتی برای این معلمان در آزمون‌های استخدامی درنظر گرفته شود.

به گزارش نصر، ناصر سلیمان زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در وزارت آموزش و پرورش توضیح داد و اظهار کرد: فعلا بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و حتی شرکتی که ایثارگر هستند و یا پدر و مادر ایثارگر دارند در حال انجام است و کار را شروع کرده‌ایم.
وی افزود: اما برای سایر نیروهای قراردادی کار معین، هنوز مجوزی دریافت نشده است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: قبل از عید نوروز، لایحه را به مجلس شورای اسلامی دادیم و مجلس از اسفند ۹۹ مشغول کار بر روی لایحه است.
سلیمان زاده افزود: اقدامات خوبی صورت گرفته ولی اکنون در مجلس روی تامین اعتبار آن حرف دارند. ما تلاش کردیم کار متناسب با اعتبارات پیش بینی شده، جلو برود. اکنون دیگر منتظر نظر مجلس هستیم و اگر فرایند طولانی شود امیدواریم در دولت بعدی محقق شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای استخدام معلمان خرید خدماتی و مدارس غیردولتی دارید؟ گفت: خیر، برنامه‌ای در این زمینه نداریم. اما تا جایی که اطلاع دارم مجلس در حال کار بر روی طرحی است که بر اساس آن افرادی که در مدارس غیردولتی و یا به عنوان خرید خدمات کار می کنند در آزمون‌های استخدامی ما شرکت کنند و از اولویتی برخوردار باشند؛ درصدی ضریب به رتبه‌شان بخورد که شانس قبولی شان بالا برود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد که طبق ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیچ عنوان اجازه نداریم نیرویی را خارج از آزمون استخدامی و مسیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بپذیریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار