مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی مطرح کرد:

دوران دیوار نویسی تمام شده است / ضرورت بهره مندی از ظرفیت هنرمندان در شهر

1400/05/18 - 17:26 - کد خبر: 48798
دیوارنویسی

نصر: مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی گفت: طبق فرمایشات نماینده ولی فقیه در تبریز بر مبنای آخرین تکنولوژی های روز دنیا باید حرکت کنیم، اکنون دهه شصت نیست که در میادین اصلی شهر دیوار نویسی و رنگ آمیزی "لبیک یا مهدی " بنویسیم، مدتی بعد این به زائده بصری مبدل خواهد شد، حتما از دانشجویان هنر دعوت خواهیم کرد تا طرح ها و المان های متناسب با ظهور طراحی کنند.

به گزارش نصر، "حجت الاسلام مجید آقاجانی" در نشست خبری ستاد اقامه نماز و مهدویت ضمن تبریک روز خبرنگاری، گفت: روز خبرنگاری باید به هفته خبرنگاری تغییر یابد.
آقاجانی اظهار کرد: ستاد اقامه نماز با سه معاونت آموزشی و فرهنگی در استان فعالیت دارد.
وی افزود: دوره های آموزشی برای مدیران مدارس بنام طرح مبین، دوره های آموزشی برای معلمان سوم ابتدایی دختران و پایه هشتم پسران که به سن تکلیف می رسند و دوره نشست های خانواده جهت ترویج نماز از جمله فعالیت های معاونت آموزشی و فرهنگی این ستاد است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: سالانه 120 نشست برگزار می کنیم که به نسبت استان کم است، از تمامی سازمان ها و ارگان ها درخواست همکاری و مساعدت داریم تا بتوانیم با همدلی و همیاری در مورد مسائل فرهنگی علی الخصوص نماز و مهدویت تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: مسابقات پیامکی، رادیویی در مناسبت های مذهبی، احکام و تفسیر آیات قرآن کریم که هر روز در ماه مبارک رمضان یک سوال با ٢٠ نفر جایزه کارت هدیه تقدیم می شد.
وی افزود: مسابقات نماز عشق امام حسین علیه السلام و نماز عاشورائیان بصورت مجازی در ایام محرم برگزار خواهد شد.
آقاجانی گفت: دوره تربیت مربی اساتید و طلاب جهت اعزام به مدارس و نقاط مورد نیاز، برگزار خواهد شد.
وی مطرح کرد: طرح هایی که در رابطه با نماز و مهدویت هستند را در سطح استان پشتیبانی می کنیم و عموم می توانند طرح های خود را ارسال نمایند.
وی گفت: از مدیران انتظار می رود به نماز خانه ها ضمن حضور خود، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان خطاب به اعضای ششمین دوره شورای شهر گفت: ضمن تبریک به منتخبین شورای شهر، انتظار می‌رود المان های متناسب با نماز و مهدویت را در میادین و مناطق اصلی شهر تعیین کنند، از حرکت اعضای شورا که در بین جلسه هنگام اقامه اذان جلسه را موقتا تعطیل و به اقامه نماز اول وقت رفته اند تقدیر می کنیم.
آقاجانی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در رابطه با دیوار نویسی های شهر گفت: طبق فرمایشات نماینده ولی فقیه در تبریز بر مبنای آخرین تکنولوژی های روز دنیا باید حرکت کنیم، اکنون دهه شصت نیست که در میادین اصلی شهر دیوار نویسی و رنگ آمیزی لبیک یا مهدی بنویسیم، مدتی بعد این به زائده بصری مبدل خواهد شد، حتما از دانشجویان هنر دعوت خواهیم کرد تا طرح ها و المان های متناسب با ظهور طراحی کنند.
حجت الاسلام آقاجانی ضمن اظهار تاسف از وضعیت نمازخانه های بین راهی استان، گفت: نماز خانه های بین راهی در شان استان نیست، در بازدیدی که داشتیم متاسفانه نماز خانه های بین راهی در شان استان نیست، از شهرستان ها انتظار می رود توجه ویژه ای به نماز خانه های بین راهی داشته باشند.
وی افزود: 365 مورد نماز خانه بین راهی داریم که همه آنها کد بندی شده است که در استان های دیگر این کد بندی صورت نگرفته است و حدود 100 نمازخانه در گوگل مپ وجود دارد.
وی خبر داد: 226 پیام از سوی مردم در رابطه با نماز خانه های بین راهی در 5 ماهه اول سال جاری ثبت شده است.
وی تصریح کرد: وضعیت نماز خانه های پارک ها مناسب نیست، در استان ما یک سوم پارک ها نماز خانه ندارند و دو سوم باقی وضعیت خوبی ندارند.
مدیر ستاد اقامه نماز و مهدویت استان گفت: بنیاد فرهنگی مهدی موعود با ستاد اقامه نماز ادغام شده است، هر مسجد یک قرارگاه و هر شهروند یک مهدی یار است،  مسجد زمانی سنگر می شود که مهدی یاوران در آن حضور داشته باشند.
وی افزود: از مهمترین کار ها سرمایه گذاری در کودکان و نوجوانان خواهد بود، افزایش مطالعه در زمینه مهدویت در سنین مختلف از دیگر برنامه های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود است.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری، اوقاف، سازمان تبلیغات طبق وظیفه خود باید نماز خانه ها و وضو خانه های بین راهی را که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار اند اگر کاملا آباد نشود، با کمک شما رسانه ای های عزیز این ها را رسانه ای خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: 0114844411009 شماره حساب موسسه خادم نماز در بانک ملی است که از خیرین گرامی تقاضا می شود برای آبادی نمازخانه های بین راهی استان کمک های خود را به این شماره حساب واریز نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار