مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی:

تمامی امکانات در اختیار مناطق سیل‌زده کلیبر قرار می‌گیرد

1400/05/18 - 09:23 - کد خبر: 48776
محمدباقر هنربر

نصر: مدیرکل مدیرت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: به تمامی مدیران دستگاه‌های خدمت‌رسان اعلام کرده ایم هر امکاناتی که نیاز باشد باید تهیه و به منطقه سیل زده کلیبر ارسال کنند و اکنون نیز تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان به صورت میدانی حاضر هستند.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر در خصوص آخرین وضعیت سیل در شهرستان کلیبر اظهار کرد: متاسفانه بعدازظهر یکشنبه، بخاطر وقوع سیل شدید دو نفر از روستای گوار و یک نفر نیز از روستای عربشاه خان در شهرستان کلیبر مفقود و خسارت بسیار زیادی نیز به زیرساخت‌‎های این منطقه وارد شده است.
وی ادامه داد: در اثر وقوع این سیل، ۹ دستگاه خودوری سواری و نیسان،  دو دستگاه تراکتور، ادوات کشاورزی، راه های روستایی، سه پل، مزارع و باغات خسارت زیادی دیده است و همچنین چندین منزل مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده است.
هنربر خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده به زیرساخت های گاز و همچنین تصفیه خانه شهید لشکری موجب قطعی گاز و آب شرب این منطقه شده است که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آب و گاز منطقه تا پایان امروز وصل شود و چادر و بسته های غذایی ۷۲ ساعته‌ی هلال احمر نیز در اختیار اهالی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه تیم‌های تجسس به همراه سگ‌های زنده یاب در حال اعزام به منطقه هستند، افزود: چهار دستگاه لودر و بولدوزر توسط اداره کل راهداری اعزام شده و برای پل‌های تخریب شده نیز باکس تعبیه خواهد شد.
مدیرکل مدیرت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: نیروهای سپاه و بسیج از روز گذشته در منطقه حضور دارند و فعلا به اندازه کافی نیرو وجود دارد و اگر نیاز باشد به نیروهای ارتش نیز اعلام خواهیم کرد تا برای تجسس افراد مفقود شده کمک کنند.
هنربر در پایان در خصوص آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران نیز گفت: خوشبختانه آتش‌سوزی با تلاش تمام نیروها به‌طور کامل مهارو لکه گیری شده است و ما به همراه دادستان و فرماندارکلیبر و مدیر کل منابع طبیعی توسط بالگرد منطقه را پایش کردیم تا از اتمام آتش‌سوزی اطمینان پیدا کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار