سعید نمکی:

خبرنگاران در حادثه کرونا حدیث روشنگری را عینیت بخشیدند

1400/05/17 - 20:29 - کد خبر: 48765
سعید نمکی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، تصریح کرد، خبرنگاران به عنوان سفیران آگاهی بخشی در دل حادثه کرونا حاضر شدند تا رسالت خویش را ابلاغ کنند و حدیث روشنگری را عینیت بخشند.

به گزارش نصر، سعید نمکی در این پیام تصریح کرد: خداوند بلند مرتبه در کتاب آسمانی خود از خبری بزرگ سخن می گوید و جبرئیل امین، امانت دار و رساننده این خبر عظیم است. شاید در روزگار ما نیز بتوان بحران همه گیری کرونا را باید نبائی عظیم نامید. عمق و وسعت این حادثه چنان بزرگ است که گویی رستاخیز برپا شده است. 
۱۷ مرداد ماه در تقویم رسمی کشور به روز خبرنگار نامگذاری شده است، مناسبتی که به دنبال به شهادت رسیدن محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به ثبت رسید.
وی تاکید کرد:‌ برای آگاه ساختن مردم از بیماری نوپدید و ویروس ناشناخته، لازم بوده تا حقیقت و واقعیت بی کم و کاست و با نهایت راستی و درستی در دسترس همگان قرار گیرد و این چنین شد که خبرنگاران بعنوان سفیران آگاهی بخشی در دل حادثه حاضر شدند تا رسالت خویش را ابلاغ کنند و حدیث روشنگری را عینیت بخشند. 
نمکی ادامه داد: اکنون بیش از یک سال و نیم از این واقعه می گذرد. اصحاب رسانه و خبرنگاران، دوشادوش مدافعان سلامت برای حفظ جان مردم این مرز و بوم تلاش می کنند و دانایی می بخشند. 
وی افزود:‌ در آستانه هفدهم مرداد ماه و روز گرانسنگ خبرنگار با یادکردی از شهیدان خبرنگار، فرصت نیکویی است تا تلاش ها و زحمات اصحاب قلم و رسانه، خبرنگاران و روزنامه نگاران میهن را پاس بداریم و آثار ارزشمندشان را ارج نهیم. از این رو با ادای احترام به صاحبان قلم، روز خبرنگار را تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند لوح و قلم، برای همه این عزیزان سلامت و سعادت مسالت دارم.
به گزارش ایرنا، خبرنگاران طی ۱۹ ماه گذشته از شیوع ویروس کرونا در کشور در صف مقدم اطلاع رسانی، تبیین و محتواسازی به انجام وظیفه پرداخته اند و تا کنون چندین نفر از آنان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
فرزانه شعاعی مترجم پیشکسوت و سردبیر اسبق سرویس انگلیسی و علی‌حیدر شاه‌حسینی خبرنگار با سابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان مرکزی از جمله همکاران خانواده وزین ایرنا بودند که بر اثر کرونا به دیار باقی شتافتند.
روح‌الله رجایی، علی اکرمی، حسین احمدی و سهیل گوهری دیگر خبرنگارانی بودند که کرونا جان آنها را گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار