با حکم آیت الله رییسی؛

محمد مخبر به عنوان معاول اول رییس جمهوری منصوب شد

1400/05/17 - 14:57 - کد خبر: 48744
محمد مخبر

نصر: آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رییس جمهوری امروز یکشنبه در نخستین حکم خود پس از تشکیل دولت سیزدهم، امروز یکشنبه «محمد مخبر» را به عنوان معاون اول ریاست جمهوری منصوب کرد.

به گزارش نصر، مخبر با این حکم جایگزین «اسحاق جهانگیری» شد که از ۸ سال پیش تاکنون و در دولتهای یازدهم و دوازدهم به عنوان معاون اول رییس جمهوری در دوران دکتر حسن روحانی فعالیت می کرد.
متن حکم انتصاب محمد مخبر پس از دریافت آن منتشر خواهد شد.
 مخبر پیش از این با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۶ تاکنون ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را بر عهده داشت.
او ۶۶ ساله، دارای مدرک دکتری حقوق بین‌الملل، متولد دزفول در استان خوزستان و دارای سوابق و فعالیت‌های انقلابی در دوران طاغوت و سوابق مدیریتی پس از پیروزی انقلاب است.
مخبر مسئول بهداری سپاه دزفول در زمان جنگ، مدیرعامل مخابرات دزفول، معاون استانداری خوزستان، معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان بوده و از سال ۱۳۸۶ تاکنون نیز ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را برعهده داشته ‌است.
از جمله اقدامات وی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می توان به تاسیس بنیاد برکت، بنیاد احسان، موسسه دانش بنیان برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت در مسیر خدمت به محرومان و مستضعفین و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) اشاره کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار