مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

به هلیکوپترهای بیشتری برای اطفای حریق ارسباران نیاز است/ آتش را در طبیعت رها نکنید

1400/05/16 - 17:52 - کد خبر: 48694
هلیکوپتر

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: عملیات اطفای حریق جنگل های ارسباران در شهرستان کلیبر همچنان ادامه دارد و علت این آتش سوزی نیز انسانی است.

به گزارش نصر، رحیم مهردادی در گفت و گو با ایسنا  اظهار کرد:  عصر پنج شنبه(۱۴ مرداد) بخشی از جنگل های ارسباران در منطقه قاسم کندی و بابایلو در شهرستان کلیبر آذربایجان شرقی دچار آتش سوزی شد که اطفای اولیه  پنج شنبه شب آغاز و تا صبح جمعه (۱۵ مرداد)   عملیات پاکسازی و لکه گیری  ادامه یافت.
وی ادامه داد: عصر جمعه مجددا در منطقه کیارق و از بیست ساعت پیش مجددا در منطقه بابایلو حریق آغاز شده است. امروز دو سورت پرواز برای اطفای حریق هوایی انجام شد و پیگیر این هستیم که عصر امروز پرواز دیگری صورت گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، منابع طبیعی، نیروهای بومی و  سپاه برای اطفای حریق در منطقه مستقر هستند و همچنان برای اطفای حریق به هلیکوپتر های بیشتری نیاز است.
وی تصریح کرد: هنوز برآوردی از خسارت وارد شده نداریم زیرا مشغول عملیات اطفا هستیم. همچنین عامل این آتش سوزی انسانی بوده و عمدی و غیر عمدی آن نیز در حال بررسی است.
وی در پایان از از بومیان منطقه و گردشگران درخواست کرد که اگر در جنگل و مناطق جنگلی آتش روشن می کنند آن را رها نکنند و قبل از عزیمت حتما از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار