معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی؛

۱۴ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

1400/05/16 - 12:43 - کد خبر: 48670
کرونا و زندگی شهری

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز بوده که بدترین شرایط طی ماه های اخیر در استان است.

به گزارش نصر، علی‌ مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: هم اینک شهرستان های ارومیه، خوی، چایپاره، شوط، سلماس، پلدشت و ماکو در شمال آذربایجان غربی و شاهین دژ، تکاب، میاندوآب، نقده، سردشت، مهاباد و بوکان در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.
وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و چالدران در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری درشهرهای قرمز، زرد و نارنجی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.
مصطفوی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش سطح پروتکل ها شاهد افزایش ابتلا به کرونای دلتا و دو رقمی شدن آمار فوتی‌ها در استان هستیم به نحوی که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایحان غربی ظرفیت پذیرش بیمار در برخی از مراکز درمانی تکمیل و در مابقی نیز مناسب نیست.
وی با یادآوری مسوولیت نظارتی دستگاه های متولی به ویژه فرمانداران برای اجرای دقیق محدودیت های ابلاغی تاکید کرد: تسریع در واکسیناسیون از طریق تشویق گروه های اعلامی و الزام به استفاده از ماسک و تأکید ویژه به عموم مردم برای رعایت کامل محدودیت های موجود در خصوص ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی، پرهیز جدی از سفرهای غیرضروری، اجتناب از حضور در مراکز مستعد ازدحام مثل بازارها و پاساژها جز در مواقع ضروری و محدودیت در هرگونه تجمع در هر نقطه تحت هر عنوان و به هر مناسبت از ضرورت های روزهای پیش رو است.
وی بیان کرد: امیدواریم تا با درک شرایط پرخطر موج پنجم شیوع کرونا از تشدید وضعیت پیشگیری کنیم.
به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و نزدیک به پنج هزار نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.
طبق برخی آمار، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی به کمتر از ۴۰ درصد رسیده که همین امر ، مهمترین عامل در شیوع بیشتر کروناست.
انتهای پیام/

پژوهشیار