رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها تا اواسط هفته در آذربایجان شرقی

1400/05/16 - 10:49 - کد خبر: 48654
سیل

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از روز شنبه تا دوشنبه‌ی این هفته، احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها دور از انتظار نیست.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات نقشه های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی ناپایدار تا اواسط هفته بوده که گذر امواج تراز میانی جو و همراهی آن با شرایط فصلی و محلی در برخی ساعات و به ویژه از بعد از ظهر تا اوایل شب، موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید، رگبار باران و رعدوبرق خواهد شد.
وی ادامه داد: از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه شب، شدت ناپایداری ها افزایش یافته و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و معابر و همچنین اصابت صاعقه در مناطق مرتفع و خسارت در اثر وزش تندباد های لحظه‌ای دور از انتظار نیست.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی افزود: از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته از شدت ناپایداری ها کاسته شده و از نظر دمایی نیز تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت.
وی در رابطه با دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز  به ترتیب، ۳۴ درجه و ۲۳ درجه بود و همچنین دمای فعلی تبریز، ۲۸ درجه‌ی سانتیگراد گزارش شده که نسبت به دیروز یک درجه افزایش یافته است.
امیدفر در پایان در ارتباط با خنک‌ترین و گرمترین شهر استان تاکید کرد: ورزقان با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، خنک ترین شهر استان و جلفا با دمای ۳۸ درجه بالای صفر، گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار