فرماندار شهرستان اسکو انتقاد کرد؛

نبود برنامه جامع و راهبردی در شهرداری‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار

1400/05/15 - 22:29 - کد خبر: 48638
بابک رضی منش

نصر: فرماندار شهرستان اسکو با انتقاد از نبود برنامه جامع و راهبردی در شهرداری‌ها گفت: شوراها با مطالبه گری از شهردار جدید تدوین برنامه پنج ساله شهرها را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در مراسم تحلیف ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی و تشکیل هیئت رئیسه شورای های اسلامی شهرها که با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان اسکو برگزار شد اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهرها نه در شعار بلکه در عمل قدردان آرا شهروندان باشند
فرماندار شهرستان اسکو ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اعضای قبلی شوراهای اسلامی شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی به شوراهای جدید این شهرها تبریک گفت و برای آنان در مسئولیت خطیر نمایندگی مردم آرزوی موفقیت و گره گشایی کار مردم کرد.
رضی منش به بیان بایدها و نبایدهای شوراهای اسلامی در گفتمان مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: خدمت با روحیه بسیجی‌، عمل به وظایف قانونی، تهسیل و تسریع کار مردم و استفاده از روش‌های علمی در مدیریت شهر از جمله بایدها و دخالت ندادن انگیزه‌های سیاسی و جناحی در تصمیم گیری ها، پرهیز از جنجال سیاسی به جای عمل به وظایف قانونی، پرهیز از اختلاف شورا و شهرداری و عدم حصول درآمد به هر طریق ممکن نبایدها در حوزه شوراها می‌باشد که باید سرلوحه کاری شوراهای اسلامی شهرها قرار گیرد.
فرماندار شهرستان اسکو با انتقاد از نبود یک برنامه جامع و راهبردی در شهرداری‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار گفت: شوراهای اسلامی جدید با جدیت و مطالبه گری از شهردار جدید تدوین برنامه پنج ساله شهرها را به عنوان مهم‌ترین اقدام در رأس برنامه‌های خود قرار دهند.
رضی منش با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند تحقیق و پژوهش‌های مسئله محور بر مبنای فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌های شهر است گفت: یک نسخه واحد برای مدیریت شهری وجود ندارد و هر شهر باید به اقتضای ظرفیت‌های نسبی و چالش‌های پیش رو با مطالعه و کار کارشناسی نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بومی و برنامه عملیاتی برای حل معضلات و نارسایی‌های شهری گام بردارد.
وی اولویت بندی در حل مسائل و مشکلات را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: شوراهای اسلامی شهر باید با اشرافیت بر برنامه‌های فرادستی توسعه کشور نسبت به حل چالش‌های مدیریت شهری از جمله رونق اقتصادی شهر، ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کارهای کوچک با مانع زدایی و پشتیبانی، مدیریت منابع آبی برای استفاده در فضای سبز، مدیریت پسماند شهری و … اقدام کنند.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره اهمیت و ضرورت توجه اعضای شوراهای اسلامی شهرها در انتخاب شهردار گفت: یکی از مهمترین کارهای شوراها انتخاب شهردار، نظارت بر عملکرد و برنامه‌های مدیریت شهری می‌باشد بنابر این لازم است این انتخاب بر مبنای شایسته سالاری، کارآمدی، برنامه محوری، تخصص و تعهد و داشتن توانمندی لازم برای مدیریت و برنامه ریزی شهری باشد.
گفتنی است در اولین روز کاری شوراها، اعضا جدید شوراهای اسلامی شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی با انجام مراسم تحلیف به شرف انسانی خویش سوگند یاد کردند که به تعهدات خود در قبال مردم پایبند باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار