خبر/

ناوگان باری آذربایجان‌شرقی هفت میلیون تن بار حمل کرد

1400/05/15 - 15:57 - کد خبر: 48627
کامیون، صادرات

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل بار استان در چهار ماه امسال بیش از هفت میلیون تن بار به نقاط مختلف کشور حمل کرد.

به گزارش نصر، کاظم تیمورزاده، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان بار با صدور بیش از ۵۰۸ هزار و ۹۰۰ برگ بارنامه به نقاط مختلف حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار داشت: در این مدت ناوگان حمل و نقل مسافر استان نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یک میلیون و ۱۰۰هزار مسافر را با بیش از ۱۶۰ هزار و ۸۰۰ سفر جابجا کرده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد در تعداد مسافر و ۳۸ درصد در تعداد سفر افزایش یافته است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در این بازه زمانی یک هزار و ۸۸۳ مورد با تخلفات اضافه بار در راه های ارتباطی استان برخورد شده که این تعداد ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.
تیمورزاده، ادامه داد: در این مدت تعداد برچسب معاینه فنی صادر شده برای ناوگان باری و مسافری استان ۲۹ هزار و ۶۰۰ مورد بوده که نسبت به چهار ماه سال ۱۳۹۹ حدود چهار درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۹۳ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل مسافری استان فعالیت دارند، یادآوری کرد: در زمان کنونی ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری استان دارای کارت هوشمند بوده و ۳۷ هزار و ۵۰ نفر از رانندگان باری نیز کارت هوشمند دریافت کرده اند.
تیمورزاده، تعداد شرکت ها و موسسه های حمل و نقل کالای استان را ۲۸۵ مورد، تعداد شرکت ها و موسسه های حمل و نقل مسافری را ۱۲۰ مورد و تعداد شرکت های حمل و نقل بین المللی فعال کالا را ۷۳ مورد و تعداد شرکت های حمل و نقل مسافری برون مرزی استان را ۶ مورد اعلام کرد.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار