رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

هیچ مورد فوتی بعد از تزریق واکسن کرونا در آذربایجان شرقی نداشتیم

1400/05/14 - 12:19 - کد خبر: 48579
واکسن کرونا

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی به دنبال تزریق انواع مختلفی از واکسن کرونا در آذربایجان شرقی نداشتیم.

به گزارش نصر، دکتر محمدحسین صومی چهارشنبه شب در گفت‌وگوی خبری، در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اکنون ۱۰۳۷ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد ۹ نفر از هم استانی‌های عزیز فوت کرده اند.
وی افزود: بر اساس تست‌های انجام ‌شده، نتیجه‌ی تست حدود ۷۰۰ نفر مثبت شده است و روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیمار در بیمارستان ها بستری می‌شوند که این امر منجر به رسوب روزانه حداقل ۷۰ بیمار بیشتر می‌شود که با وضعیت موجود، یک هفته بعد به پیک اصلی بیماری در استان با ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ بیمار خواهیم رسید.
صومی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: با تلاش ارزشمند ماموران بهداشت در سراسر استان، تاکنون بیش از ۲۳.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند که از این حیث جزو استان‌های رکورددار کشور محسوب می‌شویم.
وی افزود: اگر واکسن به دستمان برسد، تا روز جمعه قطعا بیش از ۲۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان را واکسینه خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان در خصوص عوارض بعد از تزریق واکسن گفت: برخی عوارض کوتاه مدت مانند تب، درد عضلانی، حالت تهوع و استفراغ، سردرد و مشکلات گوارشی به صورت گذرا بعد از تزریق واکسن کرونا به وجود می‌آید که این علائم پس از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق واکسن برطرف می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار