احمد علیرضابیگی:

منافع پلتفرم‌های خارجی در کنار معایبشان دیده شود

1400/05/14 - 09:17 - کد خبر: 48563
احمد علیرضا بیگی

به گزارش نصر، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: استفاده از پلتفرم های خارجی در کنار منافعی که دارد، آسیب هایی نیز دارد که باید هر دو را در کنارهم دید.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی با اشاره به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی که قرار است در کمیسیون مشترک بررسی شود، بیان کرد: بنده از مخالفان مفاد این طرح هستم، چراکه تجربه گذشته ما در موضوعات مختلف حکایت از این امر دارد که اقدامات سلبی به هیچ عنوان پاسخگو نیست. امروز بسیاری از کسب و کارها مرتبط با پلتفرم های خارجی است، اما نسخه ای که در این طرح تجویز می شود رونق دادن پلتفرم های داخلی از راه کاهش پهنای باند برای پلتفرم های خارجی است و عملا با کاهش پهنای باند پلتفرم های خارجی دسترسی به آنان محدود خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: این امر دسترسی ما را به جهان خارج محدود کرده و سبب جایگزین شدن راه های دیگر نظیر استفاده از VPN و ایجاد منافع اقتصادی برای عده ای خاص در پشت پرده خواهد شد. از سوی دیگر ما شاهد تحولاتی در پلتفرم های بین المللی هستیم و با این رویه جامعه را به سمت بازار اینترنت ماهواره ای که در سطح بین المللی شکل گرفته کوچ می دهیم که باعث ایجاد مسائل دیگری خواهد شد که در جای خود محل بحث قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما باید به سمت ایجاد یک خودکنترلی در افراد جامعه حرکت کنیم، تصریح کرد: استفاده از پلتفرم های خارجی در کنار منافعی که دارد، آسیب هایی نیز دارد که باید هر دو را در کنار هم دید. آیا این استدلال که ممکن است یک بچه ای میخ را در پریز برق کند و دچار برق گرفتگی شود پس باید کل برق ساختمان را قطع کرد و در تاریکی زندگی کرد تا بچه ای دچار برق گرفتگی نشود، درست است؟ معلوم که این استدلال غلط است و نباید با چنین نگاهی مسائل را دنبال کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار