نماینده مردم اردبیل؛

بزرگراه اردبیل-سرچم به مرکز کشور متصل می‌شود

1400/05/13 - 14:49 - کد خبر: 48537
بزرگراه، جاده، اردبیل

نصر: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: با تکمیل و اجرای پروژه سرچم - اردبیل، بزرگراه اردبیل به مرکز کشور متصل شده و امکان دسترسی به استان‌های همسایه نیز به صورت ایمن فراهم می‌شود.

به گزارش نصر، صدیف بدری روز چهارشنبه در بازدید از بزرگراه اردبیل - سرچم افزود: پروژه بزرگراهی اردبیل-سرچم در هفت قطعه قابل اجراست و برای تکمیل آن ضروری است اعتبارات لازم تامین شود.
 وی اظهار کرد: هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسویه مطالبات پیمانکاران در سال گذشته پرداخت شده و با همکاری بانک صادرات چهار هزار میلیارد ریال فاینانس برای پروژه بزرگراهی اردبیل - سرچم در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: قطعه اول  و دوم این پروژه در دست اجراست و قطعات بعدی هم برای اجرا به پیمانکار واگذار شده است.
بدری با بیان اینکه قطعه دوم پروژه ۲بانده کردن جاده  اردبیل _ سرچم تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود ، افزود:جاده اردبیل - سرچم بخشی از ابتدای راه اصلی  مرکز استان اردبیل به تهران به طول ۱۷۸ کیلومتر می‌باشد که قطعه یکم آن به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته تکمیل شده و در حال بهره‌برداری است.
وی گفت: زیرسازی قطعه دوم این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر تا پایان مردادماه به اتمام رسیده و در ادامه همزمان با اجرای پروژه عملیات آسفالت نیز اجرا و تا پایان سال تکمیل و قابل بهره‌برداری خواهد شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهسازی راه‌های روستایی گفت: تعدادی از روستاهای اردبیل از راه و آب آشامیدنی سالم برخوردار  نیستند و نیازمند توجه ویژه مجلس و دولت هستند.
بدری وضعیت بیشتر راه‌های روستایی استان را نامطلوب خواند و افزود: برای احداث و بازسازی راه‌های روستایی اقدامات خوبی صورت نگرفته و باید این خواسته جزو مطالبات مردم از دولت باشد.
استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار