مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی:

عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

1400/05/13 - 14:04 - کد خبر: 48530
عزاداری حسینی

نصر: مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضوابط تعیین‌شده در استان برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، علی بدر شکوهی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی کمیته نظارت در خصوص رعایت شیوه نامه ها بهداشتی عزاداری ایام ماه محرم اظهار کرد: برگزاری مراسم سنتی و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در طول زمان برگزاری مراسم، تا سقف ۲ ساعت و در فضای باز بلامانع است.
وی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش و سازمان تربیت بدنی همکاری لازم را با هیات‌های دارای مجوز برای در اختیار گذاشتن حیاط، فضاهای روباز و سالن‌ها جهت برگزاری مراسم و سیاه پوش کردن محیط پیرامونی داشته باشند.
شکوهی با اشاره به همکاری هیات های عزاداری از بدو شیوع کرونا تا به امروز با ستاد مقابله با کرونا، گفت: جامعه مذهبی و متدین مراسم مذهبی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می کنند و این مهم را سال گذشته در ایام محرم ثابت کردند بطوریکه تحسین مقام معظم رهبری و تمامی کارشناسان بهداشتی را برانگیختند.
وی اظهار کرد: دلدادگان حسینی همان‌گونه که به برگزاری مراسم‌های عزاداری علاقه دارند به همان نسبت به حفظ سلامتی خود و دیگران نیز اهمیت می‌دهند.
مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه پخش نذورات صرفاً باید به صورت بی رو بری و بسته‌بندی صورت پذیرد، گفت: سلامتی مردم عزادار و دلداده امام حسین (ع) برای همه‌کسانی که در این جمع حضور دارند مسئله مهم و باارزشی است.
وی ادامه داد: هیات های مذهبی نشان دادند هر جا که به آن‌ها اعتماد شود، قوانین دقیق و صحیح به آنان ارائه و مقدمات آن به‌موقع فراهم شود، در اجرای این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی پیشتاز هستند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار