معاون فرهنگی اجتماعی شهردار:

فضایی برای بازی‌های بومی و محلی در پارک‌های تبریز احداث می‌شود

1400/05/13 - 12:03 - کد خبر: 48519
عکس

نصر: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز گفت: فضایی برای انجام و برگزای بازی‌های بومی و محلی در پارک‌های کودک ایجاد می‌شود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام احمد حمیدی در جلسه شورای اجرائی شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: در سال ۹۴ ما در تمام فرهنگسراهای شهر، بازی «قوناق باجی» را اجرا کردیم که علی رغم استقبال خوب، با هجمه‌هایی مواجه شدیم.
وی افزود: این بازی بومی مفاهیم بسیاری دارد که می‌توانیم با حداقل هزینه فضاهایی متناب با این بازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی و بومی را از آن طریق آموزش دهیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز تصریح کرد: می‌توانیم فضایی برای ایجاد ایستگاه‌های قصه‌گویی نیز ایجاد کنیم که در گذشته نیز تجربه موفقی در این زمینه داشتیم.
وی اضافه کرد: برخی از مربیان ما که سواد و ذوق و علاقمندی خاصی به حوزه قصه‌گویی دارند، می‌توانند در پارک‌های کودک در این حوزه فعال باشند.
حمیدی خاطرنشان کرد: در کتب آموزش شهروندی نیز می‌توانیم فضایی برای آموزش و حفظ مجموعه اشعار ترکی (حیدربابایه سلام) استاد شهریار ایجاد کنیم و حتی این موضوع را می‌توان طی مسابقه‌ای بین کودکان شهر برگزار کرد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز؛ وی اضافه کرد: مهمانان ما در آستانه سالروز رحلت استاد شهریار و برگزاری دوره آموزشی شهر دوستدار کودک، باید شاهد اهمیت موضوع ادبیات بومی و آموزش آن به کودکان باشند و در کنار آن مهمان‌نوازی تبریزی‌ها را نیز مشاهده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار